Displej dôležitejší než motor? Takto si vyberajú autá mladí!

Svojich kamarátov volávali z domáceho telefónu, ale teraz používajú mobilné telefóny najnovšej generácie. Hudbu začali počúvať na rádiách s kazetovým magnetofónom, no teraz majú svoje obľúbené skladby v cloude. To sú tzv. mileniáli – generácia, vyznačujúca sa rýchlou adaptáciou na technické výdobytky. Dnes táto skupina predstavuje 12 % všetkých zákazníkov kupujúcich automobily v Európe. **No čo presne hľadá… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Svojich kamarátov volávali z domáceho telefónu, ale teraz používajú mobilné telefóny najnovšej generácie. Hudbu začali počúvať na rádiách s kazetovým magnetofónom, no teraz majú svoje obľúbené skladby v cloude. To sú tzv. mileniáli – generácia, vyznačujúca sa rýchlou adaptáciou na technické výdobytky. Dnes táto skupina predstavuje 12 % všetkých zákazníkov kupujúcich automobily v Európe. **No čo presne hľadá táto výrazne digitálne prepojená generácia keď si vyberá automobil?** **Dizajn nadovšetko:** Podľa prieskumu automobilky SEAT, až pre 40 % aktuálnych zákazníkov vo veku od 25 do 37 rokov je vonkajší dizajn jedným z hlavných dôvodov pre kúpu automobilu. **Výsledky prieskumu ukazujú, že tretina zo zákazníkov vo veku do 30 rokov chce aby automobil vyjadroval ich osobnosť a chce ním vyjadriť svoj individuálny štýl.** Konektivita, ozvučovací systém a infotainment sú ďalšími rozhodujúcimi atribútmi pre každého tretieho mileniála.
**Malé a mestské:** Na trhu je nekonečné množstvo možností ale táto generácia má jasnú predstavu: **50 % preferuje kompaktný alebo malý model.** Okrem toho je segment SUV veľmi populárnou alternatívou pre 20 % tejto skupiny zákazníkov, pričom percentuálny podiel sa zvyšuje s vekom zákazníka. No iba každý piaty mileniál je schopný zaplatiť automobil zo svojich úspor, pričom tento podiel je vyšší o 40 % pri starších generáciách.
**Aktuálne a jediným klikom:** Príslušníci digitálnej generácie pred rozhodnutím pre určitý model robia extenzívne rešerše na internete. Enrique Pastor, zodpovedný za prieskum trhu a produktovú stratégiu SEAT hovorí, že „priemerne trvá 9 týždňov kým záujemcova dospejú ku kúpe. Pretože chcú byť lepšie informovaní a majú relatívne menej skúseností s procesom kúpy vozidla, trvá im dlhšie, kým si vyberú vozidlo.“ **Internetové stránky výrobcu a špecializované testy predstavujú 50 %, resp. 24 % ich hlavných zdrojov informácií.** Od svojich predchodcov sa táto generácia líši tým, že pre ňu hrajú dôležitú rolu odporúčania priateľov a rodiny. Pred uskutočnením kúpy 23 % tejto skupiny hľadá radu vo svojom užšom kruhu, kým tento počet sa u zákazníkov vo veku nad 40 rokov znižuje na 13 %.
**Zdieľanie je život:** Oprosti minulosti sa zmenil spôsob používania vozidla. Podľa interných štúdií mileniáli sú prvou generáciou, ktorá má záujem o nové formy mobility. Napríklad 26 % vodičov vo veku od 25 do 37 rokov uvažuje o zdieľaní svojho automobilu s inými užívateľmi. **Zdieľanie automobilov je „trend, ktorého rastúcu intenzitu môžeme očakávať v budúcnosti.** Predpokladá sa, že na celom svete bude v roku 2025 využívať služby zdieľania vozidiel 36 miliónov ľudí,“ rekapituluje Enrique.







Inzercia

Inzercia