Piatou automobilkou na Slovensku môže byť Škoda!

Volkswagen presunie do roku 2023 výrobu vozidiel rodiny Passat do fabriky českej automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde sa budú vyrábať spolu s modelmi Škoda Superb a Kodiaq. Oznámil to na piatkovej tlačovej konferencii šéf koncernu VW, Herbert Diess. V Kvasinách sa v súčasnosti vyrábajú aj modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Práve ich **výroba by sa mala v… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Volkswagen presunie do roku 2023 výrobu vozidiel rodiny Passat do fabriky českej automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde sa budú vyrábať spolu s modelmi Škoda Superb a Kodiaq. Oznámil to na piatkovej tlačovej konferencii šéf koncernu VW, Herbert Diess. V Kvasinách sa v súčasnosti vyrábajú aj modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Práve ich **výroba by sa mala v blízkej budúcnosti presunúť do novej fabriky, ktorá mala vzniknúť práve v strednej Európe.** Napriek tomu, že konkrétne miesto zatiaľ nie potvrdené, **podľa nepotvrdených informácií je v hre aj Slovenská republika.** Najpravdepodobnejšou lokalitou, kam by mohla Škoda umiestniť svoju novú továreň, je **strategický park Haniska pri Košiciach. Ten bol pôvodne určený pre automobilku BMW,** ktorá sa však nakoniec rozhodla pre Maďarsko. V hre je však viacero krajín a okrem východného Slovenska by sa o novú investíciu spoločnosti mohli pobiť aj Bulharsko, Turecko, Rumunsko alebo spomínané Maďarsko. **Konečné rozhodnutie malo padnúť dnes** v centrále automobilky v nemeckom Wolfsburgu, kde zasadala dozorná rada Volkswagenu. Vedenie sa však ani dnes na rokovaní nedohodlo.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.