Nový výrobca na obzore: základom bude ekológia a pohyb v meste
Podobne ako mladoboleslavská Škoda aj značka Biomega začala s výrobou bicyklov, teraz prešla na štvorkolesové riešenia.
Vydané Text: Rudo Banecký
Použitie minimálneho počtu komponentov a využitie ľahkých materiálov znižuje spotrebu elektrickej energie a celkový dojazd automobilu. Vo vnútri vodič automobilu toho nemá pred sebou veľa: na hliníkovej tyči je uchytený volant a vedľa je umiestnený veľký informačný displej.
Vďaka plastovej karoserii vystuženej uhlíkovými vláknami má SIN odhadovanú hmotnosť **950 kg vrátane batérií** a sedadiel pre štyroch cestujúcich.
O pohon sa starajú **štyri elektrické motory** umiestnené pod podlahou s **maximálnym výkonom 60 kW**, umožňujúce zrýchlenie z 0-100kmh za 13 s a maximálnu rýchlosť 130 km/h. Zdrojom energie sú **20 kWh batérie**, z ktorých 14 kWh sú pevné namontované a 4 kWh su odnímateľné umožňujúce výmenu za záložné batérie v prípade potreby. Odhadovaný **dojazd automobilu je 160 km**, čo postačuje pre bežnú mestskú prevádzku.
Podľa spoločnosti je SIN ľahko ovládateľný a poskytuje dobré jazdné vlastnosti aj v preplnených veľkomestách. BIOMEGA plánuje úpravy automobilu na široké spektrum použitia vrátane komerčného využitia, zdieľaného používania a taxislužieb.
Plánovaná cena automobilu je 20 000 eur, čo je podobné plánom Volkswagenu a jeho základnému modelu elektrického automobilu postaveného na platforme MEB. Začiatok sériovej výroby sa predpokladá niekdy medzi rokmi 2021 až 2023. BIOMEGA spolupracuje s britským a nemeckými spoločnosťami na prípravách výroby a na dosiahnutí ambicióznej základnej ceny.
### Test lacného elektromobilu
Pred niekoľkými týždňami sme publikovali test kuriózneho elektromobilu VXT e-Choice VAN XL, ktorý je formálne registrovaný ako štvorkolka. Jedná sa o elektromobil charakterom pripomínajúci produkt spoločnosti BIOMEGA. Skúsenosť s VXT nám odhalila, že interiér môže na prvý pohľad vyzerať naozaj pekne aj v prípade, že sa pri jeho výrobe veľmi šetrilo a používali sa prevažne lacnejšie materiály. Očakávame, že aj interiér modelu SIN bude dôsledne optimalizovaný a aj preto minimalistický. Prečítajte si celú recenziu najlacnejšieho slovenského elektromobilu VXT e-Choice VAN XL z pera Erika Stríža:
Inzercia