Nový výrobca na obzore: základom bude ekológia a pohyb v meste

Podobne ako mladoboleslavská Škoda aj značka Biomega začala s výrobou bicyklov, teraz prešla na štvorkolesové riešenia.
Vydané  Text: 
### V roku 1998 začala dánska spoločnosť BIOMEGA s výrobu bicyklov. Minulý rok predstavila svoj prvý elektrický bicykel a teraz pripravila štúdiu svojho prvého štvorkolesového produktu. Jednoduchý mestský elektrický automobil SIN je príznačne nazvaný podľa miesta svojho predstavenia, Singapuru. Tento škandinávskym minimalizmom inšpirovaný elektrický automobil (alebo štvorkolka) je primárne určený pre preplnené mestské aglomerácie a svetové veľkomestá. Dizajn vozidla je úmyselne jednoduchý, bez nadbytočných štýlových prvkov, uprednostňujúci nízke výrobné a prevádzkové náklady, komfort a trvale udržateľnú mobilitu. V duchu princípu **menej je viac** výsledný dizajn maximalizuje vnútorný priestor, ktorý je doplnený veľkou prednou presklenou plochou poskytujúcou rozšírený a menej obmedzujúci výhľad na cestu.
Použitie minimálneho počtu komponentov a využitie ľahkých materiálov znižuje spotrebu elektrickej energie a celkový dojazd automobilu. Vo vnútri vodič automobilu toho nemá pred sebou veľa: na hliníkovej tyči je uchytený volant a vedľa je umiestnený veľký informačný displej. Vďaka plastovej karoserii vystuženej uhlíkovými vláknami má SIN odhadovanú hmotnosť **950 kg vrátane batérií** a sedadiel pre štyroch cestujúcich.
O pohon sa starajú **štyri elektrické motory** umiestnené pod podlahou s **maximálnym výkonom 60 kW**, umožňujúce zrýchlenie z 0-100kmh za 13 s a maximálnu rýchlosť 130 km/h. Zdrojom energie sú **20 kWh batérie**, z ktorých 14 kWh sú pevné namontované a 4 kWh su odnímateľné umožňujúce výmenu za záložné batérie v prípade potreby. Odhadovaný **dojazd automobilu je 160 km**, čo postačuje pre bežnú mestskú prevádzku. Podľa spoločnosti je SIN ľahko ovládateľný a poskytuje dobré jazdné vlastnosti aj v preplnených veľkomestách. BIOMEGA plánuje úpravy automobilu na široké spektrum použitia vrátane komerčného využitia, zdieľaného používania a taxislužieb.
Plánovaná cena automobilu je 20 000 eur, čo je podobné plánom Volkswagenu a jeho základnému modelu elektrického automobilu postaveného na platforme MEB. Začiatok sériovej výroby sa predpokladá niekdy medzi rokmi 2021 až 2023. BIOMEGA spolupracuje s britským a nemeckými spoločnosťami na prípravách výroby a na dosiahnutí ambicióznej základnej ceny. ### Test lacného elektromobilu Pred niekoľkými týždňami sme publikovali test kuriózneho elektromobilu VXT e-Choice VAN XL, ktorý je formálne registrovaný ako štvorkolka. Jedná sa o elektromobil charakterom pripomínajúci produkt spoločnosti BIOMEGA. Skúsenosť s VXT nám odhalila, že interiér môže na prvý pohľad vyzerať naozaj pekne aj v prípade, že sa pri jeho výrobe veľmi šetrilo a používali sa prevažne lacnejšie materiály. Očakávame, že aj interiér modelu SIN bude dôsledne optimalizovaný a aj preto minimalistický. Prečítajte si celú recenziu najlacnejšieho slovenského elektromobilu VXT e-Choice VAN XL z pera Erika Stríža:

Test elektromobilu VXT e-Choice VAN XL: Milý a rozporuplný

VXT e-Choice patrí medzi najlacnejšie elektromobily na našom trhu, nie je pritom klasifikovaný ako automobil. Má sedadlá, volant, pedále, bezpečnostné pásy a neveľkú kabínu pre dve osoby a v testovanej verzii dokonca rozmernú skriňu na prevoz tovaru.







Inzercia

Inzercia