Volkswagen Polo sedan vyzerá fantasticky! Má však jeden vážny problém:

Na Slovensku sa lacné sedany tešia veľkej obľube. **Modely ako napríklad Dacia Logan, Lada Vesta, Citroën C-Elysée či Peugeot 301 si pre jednoduchosť a priestrannosť častokrát vyberajú najmä taxikári či starší ľudia,** ktorí potrebujú pohodlné auto na každý deň za čo najnižšiu cenu. Podobný model má v ponuke aj automobilka Volkswagen. Ten sa momentálne v zahraničí **predáva… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Na Slovensku sa lacné sedany tešia veľkej obľube. **Modely ako napríklad Dacia Logan, Lada Vesta, Citroën C-Elysée či Peugeot 301 si pre jednoduchosť a priestrannosť častokrát vyberajú najmä taxikári či starší ľudia,** ktorí potrebujú pohodlné auto na každý deň za čo najnižšiu cenu. Podobný model má v ponuke aj automobilka Volkswagen. Ten sa momentálne v zahraničí **predáva pod názvom Virtus, pričom technicky vychádza z najnovšej generácie Pola.**
Rovnaká je platforma MQB A0 aj interiér využívajúci príplatkové digitálne prístroje či multimediálny systém s Apple CarPlay a Android Auto. Karoséria sedan však so sebou priniesla výrazný nárast rozmerov, **Virtus je tak v porovnaní s Polom až o 43 centimetrov dlhší (4 480 mm)**. Vďaka zväčšenému rázvoru na 2 650 mm je po novom v interiéri oveľa viac miesta, a to najmä na zadných sedadlách. **Lákavá je tiež veľkosť batožinového priestoru, ktorá narástla o 221 litrov na celkových 521 l v základnom usporiadaní.**
Keďže bol Virtus primárne vyvíjaný pre rozvojové trhy, inžinieri počítali s robustnejšou úpravou podvozka s mäkším odpružením. Zaujímavý je tiež pohľad pod kapotou kompaktného sedanu. **Fanúšikov klasických atmosfér určite poteší prítomnosť benzínovej 1,6-ky s výkonom 85 kW (115 k),** silnejšia verzia si musí vystačiť s preplňovaným litrovým TSI motorom s výkonom až 128 k. O niečo lákavejšia je športová edícia GTS so štvorvalcovým motorom 1,5 TSI s výkonom až 150 koní, ktorá čoskoro doplní miestnu ponuku.
**V čom je problém? Prípadní európski záujemcovia budú mať hlavu v smútku, pretože automobilka Volkswagen mieni tento model predávať výhradne mimo nášho kontinentu.** Podľa nás by sa tento model mohol teoreticky uživiť aspoň v strednej a východnej Európe, kde by spestril ponuku automobilky Volkswagen.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.