Volkswagen Polo sedan vyzerá fantasticky! Má však jeden vážny problém:
Na Slovensku sa lacné sedany tešia veľkej obľube. **Modely ako napríklad Dacia Logan, Lada Vesta, Citroën C-Elysée či Peugeot 301 si pre jednoduchosť a priestrannosť častokrát vyberajú najmä taxikári či starší ľudia,** ktorí potrebujú pohodlné auto na každý deň za čo najnižšiu cenu. Podobný model má v ponuke aj automobilka Volkswagen. Ten sa momentálne v zahraničí **predáva… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Rovnaká je platforma MQB A0 aj interiér využívajúci príplatkové digitálne prístroje či multimediálny systém s Apple CarPlay a Android Auto. Karoséria sedan však so sebou priniesla výrazný nárast rozmerov, **Virtus je tak v porovnaní s Polom až o 43 centimetrov dlhší (4 480 mm)**. Vďaka zväčšenému rázvoru na 2 650 mm je po novom v interiéri oveľa viac miesta, a to najmä na zadných sedadlách. **Lákavá je tiež veľkosť batožinového priestoru, ktorá narástla o 221 litrov na celkových 521 l v základnom usporiadaní.**
Keďže bol Virtus primárne vyvíjaný pre rozvojové trhy, inžinieri počítali s robustnejšou úpravou podvozka s mäkším odpružením. Zaujímavý je tiež pohľad pod kapotou kompaktného sedanu. **Fanúšikov klasických atmosfér určite poteší prítomnosť benzínovej 1,6-ky s výkonom 85 kW (115 k),** silnejšia verzia si musí vystačiť s preplňovaným litrovým TSI motorom s výkonom až 128 k. O niečo lákavejšia je športová edícia GTS so štvorvalcovým motorom 1,5 TSI s výkonom až 150 koní, ktorá čoskoro doplní miestnu ponuku.
**V čom je problém? Prípadní európski záujemcovia budú mať hlavu v smútku, pretože automobilka Volkswagen mieni tento model predávať výhradne mimo nášho kontinentu.** Podľa nás by sa tento model mohol teoreticky uživiť aspoň v strednej a východnej Európe, kde by spestril ponuku automobilky Volkswagen.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia