Bude nová Corolla aj vo verzii sedan? Poznáme odpoveď!
Toyota predstaví novú verziu modelu Corolla v prevedení sedan vo svetovej premiére na **International Automobile Exhibition v čínskom Guangzhou, ktorá sa bude konať od 16. novembra.** V nadväznosti na nedávno odhalené verzie hatchback a Touring Sports (kombi), je sedan tretím typom karosérie, ktorý sa pripojí k modelovému radu Corolla 12. generácie. **Úplne nový sedan Corolla bude… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Toyota predstaví novú verziu modelu Corolla v prevedení sedan vo svetovej premiére na **International Automobile Exhibition v čínskom Guangzhou, ktorá sa bude konať od 16. novembra.** V nadväznosti na nedávno odhalené verzie hatchback a Touring Sports (kombi), je sedan tretím typom karosérie, ktorý sa pripojí k modelovému radu Corolla 12. generácie.
**Úplne nový sedan Corolla bude po vzore svojich súrodencov postavený na najnovšej platforme spoločnosti TNGA** (Toyota New Global Architecture), ktorá má zvýšiť tuhosť karosérie a posunúť ťažisko bližšie k vozovke. Vo vnútri bude nová Corolla sedan zdieľať základné interiérové črty s hatchbackom Corolla.
Do výbavy **pribudne aj aktualizovaný infotainment Toyota Safety Sense 2.0** alebo nové bezpečnostné fukcie, ako napríklad autonómne núdzové brzdenie s detekciou chodcov, inteligentný tempomat či upozornenie na opustenie jazdného pruhu.
Hybridná technológia takmer úplne vytlačí štandardné motory z ponuky a **posledným konvenčným motorom v ponuke bude – 1,2-litrový zážihový agregát s turbodúchadlom a výkonom 116 k.** Popri ňom budú na výber dve hybridné pohonné sústavy – 1,8-litrová s výkonom 122 k a 2,0-litrová s výkonom 180 k.
Okrem novej platformy prináša Toyota pre Corollu aj systém variabilného adaptívneho odpruženia (AVS), ktorý je typický skôr pre autá vyššej kategórie. Automobilka zároveň sľubuje výrazne lepšiu ovládateľnosť a obratnosť. Tú sa im podarilo dosiahnúť vďaka nižšie umiestnenému motoru, sedadlám s nižším vzťažným bodom bedrového kĺbu a inému umiestneniu akumulátora pod zadnými sedadlami. **Všetky tieto opatrenia v spoločnej súčinnosti umožňujú, aby mal model Corolla nízke ťažisko.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!