Prvý pohľad na BMW radu 8 kabrio

Priaznivci luxusných áut sú z nového BMW radu 8 Convertible nadšení. Novinka stavia na skvostnom modeli z minulosti, interpretuje ho v modernej podobe bez strechy, ktorá sa bude páčiť aj mileniálom.
Vydané  Text: 

Legendárny rad 8 od značky BMW zažíva znovuzrodenie, pričom nemecký výrobca ohlásil aj karosársky variant kabriolet. V 90. rokoch 20. storočia bolo BMW radu 8 výstavnou skriňou značky, vtedy jej ikonické flip-flop predné svetlomety a motor V12 predstavovali nesplniteľný sen stoviek tisícov chlapcov po celom svete. Ešte aj dnes sú tieto už takmer 30-ročné vozidlá hodnotné a nevidíme ich často.
S vedomím slávy predchodcu prichádza rad 8 do modelového ročníka 2019 a predstavuje sa vo výrazne modernom šate, ktorý už, pochopiteľne, nepočíta s vyklápacími svetlometmi a pridáva skladaciu strechu. Vôbec prvýkrát je rad 8 dostupný aj ako kabriolet. Novinke nemožno uprieť zachovanie kontinuity s ostatnými súčasnými modelmi výrobcu, vidíme v nej však aj trocha staršej bavoráckej estetiky. Keď sa tak pozeráme na 8 Convertible detailne, máme pocit, že sa jedná o posledné BMW s ladnými krivkami. Tie nové dizajny počítajú skôr s hranami a postmoderným charakterom. Interiér dramaticky nevybočuje zo štandardov značky, našu pozornosť ale púta vizuálne oddelená robustná stredová konzola s multimediálnym systémom a ovládačmi klimatizácie. BMW 8 Convertible odvezie štyroch ľudí vrátane vodiča.
Pod prednou kapotou radu 8 Convertible sa nachádza motor 4,4-litrový motor V8 s maximálnym výkonom 390 kW /530 k) a maximálnym krútiacim momentom 750 Nm, umožňuje zrýchlenie vozidla z nuly na 100 km/h už za 3,8 sekundy. Alternatívou k benzínovému osemvalcu bude motorizácia 840d xDrive so šesťvalcovým naftovým agregátom s maximálnym výkonom 235 kW (320 k) a max. krútiacim momentom 680 Nm. Samozrejmosťou bude osemstupňový automat Steptronic.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.