Nesúďte auto podľa obalu: tento 70-ročný vrak má 400 elektrických koní!

Kuriozita, aká sa často nevidí. Mercury Coupe z roku 1949 navrhol James Dean a určite netušil, že po takmer 70 rokoch pod skorodovanú kapotu pribudne motor z Tesly s maximálnym výkonom 400 koní.
Vydané  Text: 

Úžasné spojenie automobilovej histórie s aktuálnym technologickým pokrokom. Inak ani nemožno opísať tento zaujímavý kúsok, ktorý sa stáva výstavnou premiérou SEMA Show v Las Vegas. Dnes už veterán Mercury Coupe z roku 1949 je krásnym kusom automobilovej histórie, pod ktorú je podpísaný James Dean. Prestavbu originálneho vozidla na plne elektrický výkonný pohon zabezpečila kalifornská spoločnosť špecializujúca sa na podobné projekty.
Tento takmer 70-ročný veterán má dnes dva elektrické motory od automobilky Tesla, ktorých maximálny krútiaci moment dosahuje 637 Nm a maximálny výkon 300 kW (400 k). Motory čerpajú energiu z batérií Tesla Performance 85 kWh. Najvyššia konštrukčná rýchlosť automobilu je pôsobivých 193 km/h a na jedno plné nabitie prejde maximálnu vzdialenosť 240 až 321 kilometrov. Nabíjanie na rýchlonabíjačke CHAdeMO 125A potom zaberie údajne iba jeden a pol hodiny.
Tvorca elektromobilu so starožitným vzhľadom umiestnil konektor nabíjania pod veko palivovej nádrže a karosériu ponechal v stave, ktorá veľmi nelahodí oku. V interiéri sa takisto neudiali zmeny, ktoré by pútali pozornosť, cieľom bolo čo najviac zachovať pôvodný charakter vozidla. Samozrejme, so 400 elektrickými koňmi pod prednou kapotou sa charakter vozidla mení na nepoznanie, ale aspoň zvonka vyzerá klasicky a originálne. Dokonca aj budíky zobrazujúce aktuálny stav elektropohonu boli spracované do klasickej podoby.
Výmena pohonu nebola jedinou výzvou, s ktorou sa kalifornská firma stretla. Musela kompletne prepracovať všetko pod karosériou, aby rám vozidla zvládal nápor výkonu. Do Mercury Coupe boli pridané mnohé tesniace a izolačné materiály. Pre zvýšenie komfortu Američania pridali aj elektrické sťahovanie okien, točiť kľučkou sa im už zrejme nechcelo. Výsledok ich práce je naozaj pôsobivý, pozrite si všetky fotografie 1949 Mercury Coupe 85 kWh vo fotogalérii.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.