Škoda Scala – Poznáme motorizácie, rozmery aj výbavu horúcej novinky!

Česká automobilka dopĺňa ponuku vozidiel obľúbenej kompaktnej triedy o model Scala. Česi sľubujú vysokú úroveň aktívnej i pasívnej bezpečnosti, full LED predné i zadné svetlomety, veľkorysú ponuku miesta pre cestujúcich aj batožinu a mnoho prvkov Simply Clever. K dispozícii je päť motorov, ktorých výkonové spektrum siaha od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Horúca novinka príde na trh už v prvej polovici roka 2019.
Vydané  Text: 

**PRIESTOR NA 1. MIESTE** Novinka vstupuje do triedy kompaktných vozidiel s veľkoryso poňatým interiérom. **Dĺžka nového kompaktného vozidla je 4 362 mm, šírka 1 793 mm a výška 1 471 mm.** Rázvor náprav o dĺžke 2 649 mm je jedným z parametrov, ktorý pri modeli Scala umocňuje veľmi dobré jazdné vlastnosti. Veľkorysými rozmermi interiéru sa vozidlo v niektorých parametroch podobá modelu Octavia. Priestor pred kolenami cestujúcich na zadných sedadlách je 73 mm (rovnaká dĺžka je aj pri aute ŠKODA OCTAVIA), šírka vo výške lakťov na zadných sedadlách je 1 425 mm (1 449 mm vo vozidle ŠKODA OCTAVIA) a priestor pre hlavu cestujúcich na zadných sedadlách je 982 mm (980 mm vo vozidle ŠKODA OCTAVIA). Scala má aj ďalšiu črtu, ktorá je typická pre modely značky Škoda. Disponuje totiž jedným z najväčších batožinových priestorov vo svojej triede – **základný objem ponúka 467 l, sklopením zadných sedačiek môžeme objem batožinového priestoru zväčšiť až na 1 410 l.**
**VYBERIE SI KAŽDÝ** Vozidlo ŠKODA SCALA ponúka 5 rôznych motorov, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP. Paleta motorov zahrňuje tri benzínové a jeden naftový motor. Neskôr v priebehu roka 2019 pribudne agregát s pohonom na ekologický zemný plyn (CNG). K prenosu hnacej sily benzínového motoru 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95k) slúži manuálna 5-stupňová prevodovka. Motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) je štandardne vybavený manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a na požiadanie je dostupná automatická 7-stupňová prevodovka DSG. **Vrcholový benzínový agregát vozidla ŠKODA SCALA je štvorvalcový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k),** ktorý je štandardne dodávaný s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, na požiadanie je možnosť dostať 7-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Všetky benzínové motory sú vybavené filtrom pevných častíc. **Štvorvalcový naftový motor 1,6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) pôsobí na kľukový hriadeľ točivým momentom 250 Nm.** Úsporný vznetový motor je štandardne dodávaný s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, na požiadanie možno dostať automatickú 7-stupňovú prevodovku DSG. **Ekologickým variantom nového auta ŠKODA SCALA je motor 1,0 G-TEC.** Tento trojvalcový motor je primárne poháňaný zemným plynom (CNG), pri ktorom sa vypúšťa menej emisií CO2 a NOx ako pri spaľovaní benzínu. Po vyčerpaní natankovaného zemného plynu môže byť motor poháňaný aj benzínom. Aktuálna verzia agregátu CNG má výkon 66 kW (90 k), k prenosu hnacej sily výhradne slúži manuálna 6-stupňová prevodovka.
**PRÉMIOVÉ PRVKY** Viac možností individualizácie a športového charakteru má umožniť nový príplatkový podvozok Sport Chassis Preset, ktorý ponúka dva rôzne režimy nastavenia podvozku. **Podvozok, ktorý je o 15 mm nižší, ponúka okrem režimu Normal takisto aj režim Sport s tuhšou charakteristikou tlmičov.** Vozidlo takisto charakterizujú moderné, na požiadanie dostupné **full LED predné svetlomety a full LED zadné skupinové svetlá. Nový kompaktný automobil má ako prvý model značky ŠKODA dynamické zadné smerové svetlá.** Pod zadným nárazníkom sa skrýva prvok Simply Clever, dostupný na požiadanie: mechanicky sklápacie, elektricky sklápateľné ťažné zariadenie, ktoré sa vyklopí po stlačení tlačidla v batožinovom priestore. Flexibilne konfigurovateľný Virtuálny Kokpit, ktorý je dostupný na požiadanie, má displej vo veľkosti 10,25“. Ide o najväčší displej v rámci triedy kompaktných vozidiel. Najlepšie hodnoty v danej triede vozidiel majú aj displeje infotainment vo veľkosti až 9,2“. **Vďaka novej generácii mobilných online služieb ŠKODA Connect môžu cestujúci pomocou mobilného telefónu zamknúť a odomknúť vozidlo, aktualizovať software infotainment systému, alebo mapy navigácie.** Návšteva predajcov vozidiel nie je nutná. ŠKODA SCALA je prvým modelom značky ŠKODA, ktorý je sériovo vybavený pripojením k internetu. Zabudovaná karta eSIM poskytuje vysokorýchlostné pripojenie LTE. Ďalšia SIM karta, alebo zdieľané pripojenie pomocou smartphonu, už nie je potrebné. V štandardnej výbave bude táto karta eSIM podporovať funkcie Tiesňového volania a Proaktívne servisné služby.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.