VIDEO: Kritizovaný prank na Leoša Mareša v sebe nesie dôležité posolstvo
Na prvý pohľad nechutný vtip českej internetovej celebrity Kazmu v sebe nesie dôležitú osvetu. Týka sa nás motoristov.
Vydané Text: Michal Čabai
Staviť sa o 8 miliónové Ferrari, to chce gule
Marketing je marketing, stávka je stávka… Leoš Mareš sa v rámci stávky stavil s poslucháčmi Evropy 2, že ak ho niekto uvidí v inom aute ako starožitnom Trabante, vyhrá jeho luxusné Ferrari. Kazmova vynaliezavosť na seba nenechala dlho čakať. Zaobstaral 30 členný štáb, profesionálnych hercov, premyslel plán do detailov, aby si dopravnú nehodu nedalo nevšimnúť a vydarený prank bol na svete. Ako sa nakoniec ukázalo, ľudia začali fór odsudzovať a postavili sa za Leoša – veď predsa je našou povinnosťou zastaviť pri dopravnej nehode a byť nápomocný.Povinnosť, ktorej sa bojíme
Napriek kritike Kazma dlhú dobu mlčal. Prečo to vlastne urobili? Išlo mu o Ferrari? Išlo mu o podkopnutie ega známeho Leoša Mareša? Ako sa nakoniec ukázalo o pár mesiacov na to, kampaň vznikla za podpory Ministerstva dopravy ČR. A to je na tom najkrajšie, na prvý pohľad nechutný fórik v sebe ukrýva dôležité posolstvo, ktoré vyjadrujú čísla 1/10. A práve na tomto základe vznikol celý nápad napáliť Leoša Mareša. Vytvoriť bezplatnú kampaň, o ktorej budú písať celé Česko a Slovensko. Kampaň hovorí o desivých číslach. Štatisticky iba 1 z 10tich ľudí zastane pri dopravnej nehode, aj napriek tomu, že je to trestný čin.Chyťme sa za srdce, klikli by ste na článok/video/čokoľvek s nadpisom „Iba 1 z 10 ľudí zastaví pri dopravnej nehode?“
V čase moderného internetu sú najklikanejšími článkami pikošky, bulvár a negatívne veci. Najlepšou kampaňou je nájdenie spoločného nepriateľa, a to je práve to, za čo si internetový komik Kazma zaslúži uznanie. Bol ochotný byť niekoľko mesiacov pod paľbou nenávistných komentárov, až kým nevyšlo video s vysvetlením na internetovej televízií Stream.cz. Vo videu popisujú celý plán, celú kampaň a priznávajú svoje spolčenie s Ministerstvom dopravy ČR. Video s vysvetlením sa stalo cez noc virálnym ako už u Kazmu býva zvykom. Aktuálne tlačí na 2 miliónovú sledovanosť. [ODKAZ NA VIDEO](https://www.stream.cz/onemanshow/10027702-odhaleni-skandalu-prohrane-sazky-o-ferrari-za-8-000-000-kc)Nemajme klapky na očiach, nevieme, kedy sa v podobnej situácií objavíme aj my…
Dopravná nehoda je veľmi nepríjemný zážitok. Už aj pri malom „ťukesi“ máme pocit, že to trvá večnosť. Ale čo s večnosťou, kedy sedíme zakliesnený dole hlavou, všetko vnímame a nikto sa pri nás nezastaví? Aj takéto príbehy obsahuje webová stránka 1z10.cz, ku ktorej celý tento projekt smeroval. Na nej si môžete urobiť test, ako sa zachovať keď sme svedkom dopravnej nehody. Dúfam, že tento článok rovnako aj celá kampaň 1z10 otvorí oči aj Vám. Nebuďme ľahostajní, nikdy nevieme, kedy sa v podobnej situácií objavíme my. A nie je horší pocit, ako zaspávať s pocitom viny, prečo človek nepomohol kým mohol…Nie je to prvou kampaňou Ministerstva dopravy v Čechách
Stránka 1z10.cz nie je prvým pokusom o poučenie šoférov zo strany štátu. Dávnejšie sa v rámci Čiech kolovali reklamné spoty s mottom: „Nemyslíš, zaplatíš“. Tie brutálnym spôsobom upozorňovali na hlavné príčiny nehôd u motoristov. Je už len otázne, kedy si aj Ministerstvo dopravy u nás na Slovensku zoberie nápady od naších bratov a začne s podobnou osvetou.
Inzercia