Dobre sa pozrite: toto je najnovšie SUV od VW, volá sa T-Cross

Krásny a moderný, ale aj kontroverzný a rozpačitý. Na nové SUV od Volkswagenu si budeme musieť zvykať.
Vydané  Text: 

Očakávaný Volkswagen T-Cross je konečne odhalený a upútal veľkú pozornosť pre dizajn svojich zadných svetiel. Výrobca sa dramaticky odklonil od svojho konvenčného dizajnu a priniesol prvok, ktorý sa ešte chvíľu bude stretávať skôr s rozpačitými reakciami.
Automobil samotný ale zachováva dizajnový jazyk nemeckého koncernu a v rozumnej miere nadväzuje na väčšie SUV-čka T-Roc a Tiguan. Interpretuje ho v menšej podobe, ale udržiava si robustný charakter a vzhľadom budí dojem technologicky vyspelého vozidla, ktorým aj je. Ponúkne moderné multimediálne technológie i asistenčné systémy. Z nich vyberáme 8-palcový displej s infotainmentom, adaptívny tempomat, audiosystém od značky Beats, bezkľúčové odomykanie a štart motora s technológiou auto štart/stop či automatický brzdový manéver. T-Cross prichádza s natívnou podporou LED svetlometov, ambientným vnútorným osvetlením, automatickou klimatizáciou a stojí na 17-palcových kolesách.
Malý crossover bude konkurovať kompaktným SUV Ford Ecosport, Mazde CX-3, ale aj koncernovému SEATu Arona. T-Cross je kratší ako Hyundai Kona. Kapacita batožinového priestoru dosahuje rozpätie 385 až 455 litrov, ponúkne teda o niečo menší objem ako Citroen C3 Aircross (410 až 520 litrov). Ďalšie stovky litrov navyše v T-Cross získa sklopením zadných sedadiel do roviny.
Predná časť interiéru vyzerá naozaj výborne, ponúka koncernový dizajn a očakávame, že kvalatívne sa bude podobať na väčší model T-Roc. Tomu však novinári často vyčítajú tvrdšie plastové obloženie palubovky, ktoré by si zaslúžilo trocha viac mäkčených materiálov.
Novinka zdieľa základy s mestským Polom, pričom podobná bude aj technika či vzhľad interiéru. Nebudú chýbať ani malé odlíšenia v podobe terénnej masky chladiča, akú poznáme napríklad z modelov Tiguan či T-Roc. Okrem základného agregátu 1.0 TSI bude v ponuke aj štvorvalec 1.5 TSI či vznetový agregát 1.6 TDI. Samozrejmosťou bude výber medzi manuálnou a dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG. Veľkostne aj cenovo sa malý T-Cross zaradí medzi Polo a T-Roc.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.