PRVÁ JAZDA: Mahindra XUV 500 2.2 CRDi
Mnohí z vás si určite všimli vzostup exotických značiek na našom trhu. Svoju sieť si opäť buduje juhokórejská značka SsangYong, ruská Lada alebo čínsky výrobca malých elektromobilov Zhi Dou. **Nedávno sme dostali príležitosť previezť sa na ďalšom zaujímavom aute od výrobcu, ktorého na Slovensku pozná len hŕstka ľudí – Mahindra.** Tento obrovský koncern pritom ovplyvňuje bežný… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Tento obrovský koncern pritom ovplyvňuje bežný život ľudí v celej Indii. Mahindra Group zastrešuje nielen výrobu automobilov, ale aj traktorov, súčiastok či vojenskej obrannej techniky. Okrem výroby sa zaoberá aj obchodom s realitami, poistením, informačnými technológiami či finančníctvom. **V súčasnosti vlastní aj väčšinový podiel v dizajnérskom štúdiu Pininfarina, ktoré automobilke pomohlo pri návrhu stredne veľkého SUV s označením XUV 500.** Auto by svojimi líniami s výrazným čiernym lakovaním niektorých častí prednej masky či zaujímavým vyhotovením kľučiek dverí v tvare labky malo pripomínať útočiaceho geparda. Nás potešili najmä čisté a moderné línie, vďaka ktorým celok nepôsobí ako ďalší nepodarený produkt neznámej ázijskej automobilky.
Nikoho neurazí ani pohľad do technických údajov. V aute s 4 585 mm na dĺžku, 1890 mm na šírku a 1 785 mm na výšku odveziete vďaka sedemmiestnej konfigurácii celú rodinu, pričom o pohon sa postará jediný vznetový agregát o objeme 2,2 litra. **Podľa slov predajcu má tento štvorvalcový agregát konštrukčný pôvod v známej rakúskej motorárni AVL.** Neočakávajte však technologický zázrak, starší motor Indom vyhovuje pri zdolávaní ťažkého terénu a sú za to ochotní zaplatiť daň v podobe hlučnejšieho chodu či vyššej spotreby. **Napriek výkonu 103 kW (140 k) nemožno očakávať športové jazdné vlastnosti.** Mahindra s veľkým naftovým motorom, pohonom 4×4 a ťažšou konštrukciou váži 1 935 kg, pričom **plne naložené auto prekračuje hranicu 2 500 kg.** K pocitu istoty v ostrých zákrutách nepridáva ani nadštandardná výška auta.
Mahindra nie je pre ľudí, ktorí potrebujú SUV len ako módny doplnok. **Indické auto má bližšie k pracovnému stroju do terénu, kde v mnohých ohľadoch prekonáva konkurenciu.** A s cenou začínajúcou pod 19 000 € má čo ponúknuť aj po stránke výbavy. V základe nechýbajú terénni asistenti, zliatinové disky, tempomat, klimatizácia či multimediálny systém. Vyššia výbava pridáva bočné a hlavové airbagy, parkovaciu kameru, lepší infotainment, navigáciu a kožené čalúnenie. Upustiť však musíte z nárokov na spracovanie interiéru. Porovnávať Mahindru s nemeckou či japonskou konkurenciou nemá v tomto smere veľký zmysel. **V interiéri sme našli odstávajúce či nelícujúce tvrdé plasty, ktoré pôsobili lacnejším dojmom.** Samotný **vzhľad palubnej dosky pritom nemôžeme označiť za nepodarený.** Starší vodiči ocenia veľké ovládače a prehľadne rozmiestnené tlačidlá na moderne vyzerajúcej palubnej doske či dobrý výhľad z auta do všetkých strán, ktorý dosiahli vďaka veľkým preskleným plochám.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia