Dacia Duster pick-up sa predviedla na autosalóne v Hannoveri!

Dacia Duster pick-up by mohla byť mimoriadne zaujímavým vozidlom pre našincov, ktorí potrebujú auto k skutočnej práci.
Vydané  Text: 
Spomínate si na rok 2014 a limitovanú edíciu 500 kusov **Dacia Duster Pick-up**? Asi nie, jednalo sa o špecialitu, ktorá sa k nám nedostala a dodnes nie je považovaná za plnohodnotnú karosársku alternatívu k populárnemu SUV. Najnovšie sa na autosalóne v Hannoveri predviedla **druhá generácia Dacie Duster v úprave pick-up** a vyzerá naozaj pôsobivo. Predné partie ostali nezmenené, zmeny sa udiali až od B-stĺpika smerom dozadu. Duster prišiel o trojicu zadných sedadiel a tiež batožinový priestor. Namiesto nich je hneď za prednými sedadlami stena s oknom a pomerne rozmerný nákladný priestor. Tvorca pick-upu venoval pozornosť aj detailom, hrany sú preto zakryté plastovými krytmi a nákladný priestor druhej generácii Dustera naozaj svedčí. Prestavbu Dacie Duster na pick-up zabezpečila spoločnosť Romturingia z Rumunska, ale bez ambície spraviť z tohto vozidla štandardný model od výrobcu. Spoločnosť **Romturingia** sa venuje servisu a prestavbám automobilov a Daciu Duster využila na to, aby sa spropagovala. Spravila správny krok, pretože o ich diele píšu aj americké motoristické weby, ktoré by za bežných okolností o rumunský Duster ani len nezavadili. Ako vyplýva z vyššie uvedeného, sériovej výbavy Dacie Duster Pick-up sa nedočkáme, ale musíme priznať, že nás tento experiment skutočne zaujal. Naozaj by nestálo za zváženie priniesť na trh lacný pick-up postavený na základoch budgetového SUV-čka?

Test Dacia Duster 1.2 TCe 4×4 Prestige: Vidiečan!

Nová Dacia Duster prekonáva svojho predchodcu takmer v každej oblasti. Aj naďalej si však zachováva charakter drsného auta, ktoré sa nebojí výziev.

### Duster dostane motor z Mercedesu **Motoristická verejnosť môže už nejaký ten čas sledovať zaujímavú spoluprácu medzi skupinou Renault-Nissan a značkou Mercerdes-Benz.** Spoločne sa podieľali na vývoji niektorých kľúčových modelov a výraznú pozornosť sústreďujú aj na nové agregáty. Je známe, že najmenšie modely prémiovej automobilky už dlhšie využívajú overený vznetový agregát 1.5 dCi, **pričom svoju ponuku nedávno obohatili aj o nový preplňovaný benzínový štvorvalec 1.3 TCe, ktorý je dostupný v niekoľkých výkonových verziách. Na vývoji sa tohto motora sa spoločne podieľali inžinieri automobiliek Renault aj Mercedes-Benz.**
Spomínaný benzínový agregát sa podľa najnovších informácií **dostane aj pod kapotu najnovšej Dacie Duster,** kde má nahradiť už vyradený agregát 1.2 TCe. **Slabšia verzia ponúkne 96 kW (130 koní) a maximálny krútiaci moment 240 newtonmetrov, zatiaľ čo výkonnejšie prevedenie bude mať až 110 kW (150 koní)** a maximálny krútiaci moment na úrovni 250 newtonmetrov. Radi by sme samozrejme pridali tiež dáta o dynamike alebo spotrebe, Dacia však presnejšie informácie zatiaľ drží v utajení.
Okrem nových pohonných jednotiek došlo k predstaveniu aj vylepšeného multimediálneho rozhrania. Ku koncu tohto roka tak bude k dispozícii modernejší systém MediaNav Evolution, ktorý **bude kompatibilný s Apple CarPlay aj Android Auto. Zároveň by mal zvládnuť aj prehrávanie ďalších aplikácií ako napríklad Waze, WhatsApp či Spotify.**




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia