Šéf VW ostro skritizoval EÚ pre jej emisné normy

Spravodlivý hnev na bruselský diktát alebo rozumné zhodnotenie blízkej budúcnosti? Vyjadrenia šéfa VW obsahujú oboje, správnou cestou bude dialóg a nachádzanie kompromisov, nie autoritárske populistické nariadenia.
Vydané  Text: 

Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW (Foto: Wikimedia Commons/RudolfSimon)
* Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW od apríla tohto roku, nahradil Matthiasa Müllera; * okrem riadenia koncernu dohliada aj na vývoj nových modelov a technológií; * kritizuje stále náročnejšie emisné normy z dielne EÚ; * predpovedá výrazne negatívny scenár ako dôsledok týchto opatrení; Nové nariadenia Európskej únie o znižovaní emisií dopravy do roku 2030 sú natoľko drastické a zásadné, že negatívne ovplyvnia nielen nemecké automobilky, ale aj mestá, ktoré sú od výroby automobilov závislé. Tvrdí to Herbert Diess, generálny riaditeľ koncernu Volkswagen, pričom európske obmedzenia kladie do súvislosti s ohrozením až stoviek tisíc domácich pracovných miest a, paradoxne, zvýšením emisií oxidu uhličitého. Dôvod je jednoduchý. Diess vo svojom vyjadrení, ktoré postupne zdieľajú všetky významné motoristické magazíny, hovorí o zásadnej zmene štruktúry portfólia spoločnosti Volkswagen. Aby firma spĺňala moderné nároky na emisné normy, bude musieť do roku 2030 predávať až 30 percent elektromobilov. Ide o mimoriadne vysoké číslo, v praxi fakticky nereálne.
Diess okrem toho pripomína, že na starom kontinente sa dodnes na výrobu elektrickej energie využívajú zastaralé procesy – spaľovanie fosílnych palív. Elektromobily by mali po ich plánovanom rozšírení predstavovať významnú časť spotreby elektrickej energie, takže uhlíková stopa elektromobilov by mohla byť podľa niektorých odhadov ešte vyššia ako u konvenčných vozidiel so spaľovacím motorom. Generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen okrem toho stavia nové nariadenia do negatívnej súvislosti aj s pracovnými miestami. Pripomína mestá ako Detroit či Turín a dodáva, že zatiaľ čo priemerný spaľovací motor sa skladá z asi 1 200 dielov, ten elektrický iba z 200. To znamená, že automobilky nebudú potrebovať toľko času a ľudskej pracovnej sily na výrobu motorov, čo sa premietne do zamestnanosti a v konečnom dôsledku aj ekonomiky krajín. Nehovoriac o tom, že výrobu akumulátorov by musel Volkswagen presunúť do zámoria. Iba v Nemecku by regulácie emisií mohli negatívne ovplyvniť až 600-tisíc zamestnancov. O dopade na slovenskú zamestnanosť a ekonomiku, ktoré sú od zahraničných automobiliek priamo závislé, nechceme ani len špekulovať. Tvrdé slová riaditeľa koncernu ďalej pripomínajú, že súčasné nemecké automobilky majú asi iba 50-percentnú šancu na prežitie nasledovných dekád, ak nezačnú s významnou transformáciou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.