SUV-kupé Kodiaq GT sa predviedol oficiálne – a je to nádhera!

Finálna podoba Škody Kodiaq GT je ešte krajšia ako doteraz publikované skice.
Vydané  Text: 

Keď automobilka Škoda minulý rok na šanghajskom autosalóne predstavila koncepčné SUV-kupé Vision E, otvorene tým demonštrovala, že má záujem osvojiť si časť z trhového koláča populárneho segmentu automobilov, ktorý dnes až na niekoľko výnimiek patrí prémiovým značkám – SUV kupé. Vision E bol ale iba koncept, preto sme sa veľmi potešili, keď sme videli prvé fotografie reálneho SUV-kupé od mladoboleslavskej automobilky. Prišli však z Číny a zdroje uvádzali, že do Európy sa tento model nechystá.

Je tu Škoda Kodiaq GT!!! České SUV-kupé zničí nemecké predražené štýlovky

Prvé fotografie očakávaného SUV-kupé od značky Škoda sú konečne tu!

Neskôr prišla ďalšia správa, ktorá vliala nádej do žíl všetkých priaznivcom tohto typu karosérie, ktorý spája pred rokmi nespojiteľné dizajny. Ako prví sme na Slovensku priniesli správu o tom, že Kodiaq GT bol nafotený už aj v Európe, čo naznačovalo možnosť predaja tohto variantu Kodiaqa aj u nás. Automobilka modely šikovne zamaskovala tak, aby sa podobali na SUV značky Mazda.

Škoda Kodiaq GT zachytili už aj v Európe! (FOTOGALÉRIA)

Vyzerá to tak, že sa nakoniec krásneho SUV-kupé skutočne dočkáme!

Kodiaq GT sa zatiaľ vyrába v Číne v závode spoločnosti Shanghai-Volkswagen a podľa slov portálu autoevolution veľmi lacno. Predáva sa pritom za v prepočte 26 600 eur. Ak by sa mal karosársky variant GT dostať aj do Európy, musel by splniť náročnejšie požiadavky na bezpečnosť, prejsť homologizačným procesom a celkom určite by sa výroba presunula mimo Čínu, čo by znamenalo signifikantný nárast koncovej ceny. A teraz prichádza ten moment, keď samotná automobilka avizuje príchod nového karosárskeho variantu svojho najväčšieho SUV-čka. Očakávame teda vyššiu cenu, ale aj viac kvality, techniky a bezpečnosti. Škoda Kodiaq GT sa predstavila na krásnych skicách, pričom odhalila predné i zadné partie a veľkú časť profilu.
**AKTUALIZÁCIA 18.10.2018**: Dnes už definitívne vieme, že Kodiaq GT zažije premiéru na autosalóne v čínskom Kantone, automobilka ukázala aj oficiálne fotografie nádherného SUV-kupé. Toto bude určené pre Čínu, zatiaľ bez potenciálu na predaj v Európe.
Škoda Kodiaq GT má dĺžku 4 634 mm, šírku 1 883 mm a výšku 1 649 mm, rázvor 2 791 milimetrov a k dispozícii bude s dvomi výkonnostnými nastaveniami motora 2.0 TSI. Tie budú naladené na 137 kW (186 k) a 162 kW (220 k), pričom pohon všetkých kolies ponúkne iba silnejšia verzia. Štandardom zrejme nebude ani automatická dvojspojková prevodovka.




Inzercia

Inzercia

Advertisement








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.