Pozrite si novú Mazdu 3 na prvých oficiálnych nákresoch!

Skreslený pohľad na línie budúcej generácie Mazdy 3 nám poskytol už koncept Kai, ktorý sme mohli prvýkrát vidieť na autosalóne v Tokiu. **Portálu Carscoops sa však podarilo dostať aj k oficiálnym návrhom, ktoré ukazujú reálnejší pohľad na pripravovanú novinku.** Napriek tomu, že koncept KAI bol prezentovaný len ako hatchback, **Japonci nezanevreli ani na klasickú karosársku verziu sedan.**… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Skreslený pohľad na línie budúcej generácie Mazdy 3 nám poskytol už koncept Kai, ktorý sme mohli prvýkrát vidieť na autosalóne v Tokiu. **Portálu Carscoops sa však podarilo dostať aj k oficiálnym návrhom, ktoré ukazujú reálnejší pohľad na pripravovanú novinku.**
Napriek tomu, že koncept KAI bol prezentovaný len ako hatchback, **Japonci nezanevreli ani na klasickú karosársku verziu sedan.** Práve tá sa prezentuje na uniknutých nákresoch automobilky. Predná maska je evolučné pokračovanie dizajnového jazyka Kodo a pripomína poslednú Mazdu CX-5. V rovnakom duchu vznikla aj zadná časť, kde by najväčšou novinkou mali byť výrazné zadné svetlomety s novou grafikou. O niečo zaujímavejší je pohľad do samotného interiéru. **Nás zaujali novo tvarované výduchy klimatizácie obklopujúce kaplnku prístrojov. Práve tento dizajnový prvok bol typický pre automobily nedávno zaniknutej značky Saab.** Stredový tunel a spôsob umiestnenia centrálneho displeja už poznáme z modernizovanej vlajkovej lode.
Výrazne posilnená by mala byť aj tuhosť karosérie, ktorá do značnej miery ovplyvní aj kvalitu jazdy. Najočakávanejšiu technologickú novinku však nájdeme pod kapotou. **Práve v Mazde 3 zažijú svoju premiéru nové benzínové agregáty s označením SkyActiv-X.** Úsporné štvorvalce by mali vďaka vysokému kompresnému pomeru **zabezpečiť naftovú spotrebu paliva pri zachovaní všetkých výhod benzínových motorov.** Predpokladá sa, že Mazda 3 si polepší aj po stránke výkonu. Ten sa zvýši až nad 190 k, pričom krútiaci moment presiahne hranicu 230 Nm.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »