VIDEO: Križovanie autonómnych áut vyzerá hrozivo! Budúcnosť je v malých odstupoch a plynulej jazde.

Za všetky nepríjemnosti spojené so zápchami a nehodami môže v súčasnosti primárne človek sediaci za volantom. **Veľké odstupy a pomalé reakcie vodičov sú veľkou prekážkou pri zvyšovaní plynulosti premávky.** Ford tvrdí, že jediným riešením tohto problému je úplná eliminácia ľudského faktoru, ktorý by mala nahradiť autonómna technika. Zvýšenie plynulosti navyše prospeje aj spotrebe. **Neustále zastavovanie a pohýnanie sa na križovatkách… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Za všetky nepríjemnosti spojené so zápchami a nehodami môže v súčasnosti primárne človek sediaci za volantom. **Veľké odstupy a pomalé reakcie vodičov sú veľkou prekážkou pri zvyšovaní plynulosti premávky.** Ford tvrdí, že jediným riešením tohto problému je úplná eliminácia ľudského faktoru, ktorý by mala nahradiť autonómna technika. Zvýšenie plynulosti navyše prospeje aj spotrebe. **Neustále zastavovanie a pohýnanie sa na križovatkách má negatívny vplyv aj na opotrebenie viacerých komponentov a spotrebu.**
Zvyknúť si na nové technológie však nebude jednoduché. Len málokto z nás by asi zvládol cestu v testovacom vozidle bez zvýšenia tepovej frekvencie. Skúška totiž pozostáva aj z prechodu cez križovatku bez úplného zastavenia, pričom dochádza k priečnemu križovaniu dvoch áut s minimálnym odstupom. Podobné kaskadérske kúsky **sú možne len vďaka výpočtovej technike a komunikácii medzi autami. Tie si v reálnom čase preposielajú polohu a rýchlosť, na základe ktorej si dokážu vypočítať vzájomný časový odstup v križovatke.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!