Renault obmedzí naftové motory, nahradia ich hybridy

Značka Renault sa bude uberať cestou, ktorú už dávnejšie nastúpil Peugeot. Nafte zvoní umieračik.
Vydané  Text: 
„*Zrejme smerujeme ku koncu dieselu. Je to koniec hry*,“ povedal na parížskom autosalóne **generálny riaditeľ Renaultu Carlos Ghosn** a ešte viac tým podnietil špekulácie o tom, že Renault s naftou v osobných automobiloch defintívne končí. Či sa to dotkne aj úžitkových vozidiel, nevieme, ale dovolíme si pochybovať. Nebude to otázka jedného roka, veď iba nedávno francúzska automobilka predstavila **novú generáciu vznetových agregátov** 1.5 Blue dCi, 1.7 Blue dCi a 2.0 Blue dCi, ale trend je nespochybniteľný. Nafte zvoní pomyslený umieračik a ďalšou značkou, ktorá udrie na tento zvon, bude práve Renault. Napríklad automobilky **Volvo, Peugeot, Nissan a koncern FCA** už s vývojom nových naftových motorov ani nepočítajú. Predchádzajúce multimiliardové investície, ktoré sa do dieselov investovali v celom autopriemysle, stále nie sú dosť na to, aby sa zapáčili autoritám určujúcim emisné normy. **Budúcnosť pohonu osobných automobilov** tkvie v benzíne a elektrifikácii, na ktorú nastúpi aj Renault. Podľa Ghosna je zákazníkom úplne jedno, na čo jazdí ich auto, zaujímajú sa prevádzkové náklady a zostatkovú cenu. A tá je dnes v prípade naftových áut dramaticky ohrozená, pretože odvšadiaľ počúvame predpovede o postupnom celoplošnom zákaze tohto typu paliva. Renault pripravuje hybridný pohon dokonc aj v novej generácii Clia, Megane a Capturu už v roku 2020. Alternatívou budú pohony e-tech, ktoré kombinujú štandardnú zážihovú jednotku s objemom 1,6 litra s dvomi elektromotormi. Jeden bude pracovať ako štartér, druhý bude dopomáhať benzínovému agregátu znižovať spotrebu a emisie.

TEST: Renault Captur X-MOD 1.5 dCi – Dozrel do krásy

Tento mestský crossover nepochybne patrí k dlhodobo najpopulárnejším modelom značky. Po piatich rokoch však prišiel čas na modernizáciu, ktorá priniesla hneď niekoľko nových prvkov.

Plug-in hybridy by mali byť schopné čisto elektrickej jazdy na aspoň 50 kilometrov a napríklad Clio hybrid bude mať elektrický dojazd ako eventualitu. O trende zametania naftových motorov pod koberec si myslíme svoje, pretože sú oblasti, v ktorých sú zatiaľ naftové motory nenahraditeľné. Správnou cestou sa nám javí napríklad riešenie od značiek KIA a Mercedes-Benz, ktoré už predstavili naftové plug-in hybridy. Trend je ale trend a vyzerá to tak, že generálka motoru o niekoľko rokov bude znamenať prevíjanie elektromagnetických cievok na statore elektromotora, keď začne bzučať príliš nahlas…







Inzercia

Inzercia