Škoda zásadne rozšíri ponuku modelov na plyn: je CNG náhradou za naftu?!

Nafta vraj pomaly končí a automobilky musia hľadať staronové spôsoby, ako zákazníkom ponúknuť lacnejšiu alternatívu k benzínu.
Vydané  Text: 

Automobilka Škoda neplánuje len masovú elektrifikáciu budúcich modelov, **priestor dostanú aj iné alternatívne palivá ako napríklad zemný plyn.** Práve s CNG majú v škodovke dobré skúsenosti, pričom v ponuke môžete už dnes nájsť takto továrensky prerobenú Octaviu G-Tec. **Pozíciu vznetových agregátov by tak v budúcnosti mohli zastúpiť práve modely využívajúce ekologickejšiu alternatívnu v podobe zemného plynu.** Výhodou CNG v porovnaní s ropným plynom je napríklad možnosť parkovania v podzemných parkoviskách.
Aj tieto argumenty presvedčili automobilku o budúcnosti pohonu: „Škoda sa pohonu na CNG nevzdáva, veríme mu. Tu na stánku prezentujeme vylepšenú Octaviu G-Tec a do budúcnosti **v tejto verzii chystáme aj nástupcu modelov Rapid, Karoq a Fabia. Plyn teda bude zohrávať v našom portfóliu v budúcnosti tiež zaujímavú úlohu,“** prezradil redakcii Autorevue na parížskom autosalóne Luboš Vlček, šéf českého zastúpenia.
Práve na úspechu modernizovanej Octavie G-Tec závisí, či ďalšie modely s týmto pohonom budú mať pre značku Škoda aj ekonomický zmysel. Do Octavie G-Tec môžete po novom natankovať až 17,7 kg CNG, čo je o 2,7 kg viac v porovnaní so staršou verziou. Dojazd na plynový pohon sa tým pádom zvýšil o 50 km až na 480 km. Žiaľ, v súvislosti s tým Škoda zredukovala objem benzínovej nádrže na „dojazdových“ 11,8 litra. **Nové ceny pre Octaviu G-Tec zatiaľ automobilka nezverejnila.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.