Škoda zásadne rozšíri ponuku modelov na plyn: je CNG náhradou za naftu?!
Nafta vraj pomaly končí a automobilky musia hľadať staronové spôsoby, ako zákazníkom ponúknuť lacnejšiu alternatívu k benzínu.
Vydané Text: Peter Orosz
Aj tieto argumenty presvedčili automobilku o budúcnosti pohonu: „Škoda sa pohonu na CNG nevzdáva, veríme mu. Tu na stánku prezentujeme vylepšenú Octaviu G-Tec a do budúcnosti **v tejto verzii chystáme aj nástupcu modelov Rapid, Karoq a Fabia. Plyn teda bude zohrávať v našom portfóliu v budúcnosti tiež zaujímavú úlohu,“** prezradil redakcii Autorevue na parížskom autosalóne Luboš Vlček, šéf českého zastúpenia.
Práve na úspechu modernizovanej Octavie G-Tec závisí, či ďalšie modely s týmto pohonom budú mať pre značku Škoda aj ekonomický zmysel.
Do Octavie G-Tec môžete po novom natankovať až 17,7 kg CNG, čo je o 2,7 kg viac v porovnaní so staršou verziou. Dojazd na plynový pohon sa tým pádom zvýšil o 50 km až na 480 km. Žiaľ, v súvislosti s tým Škoda zredukovala objem benzínovej nádrže na „dojazdových“ 11,8 litra. **Nové ceny pre Octaviu G-Tec zatiaľ automobilka nezverejnila.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia