Detaily SEAT Tarraco ešte viac poukazujú na príbuznosť s Kodiaqom a Tiguanom Allspace

Fotili sme SEAT Tarraco | Reálne zábery nového SUV upevňujú tvrdenia o príbuznosti s SUV Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace.
Vydané  Text: 
SEAT Tarraco patrí medzi najpútavejšie európske SUV a už dnes mu motoristická verejnosť pripisuje veľký potenciál na dobré predaje. Tarraco je vôbec najväčším automobilom, aký SEAT ponúka a ešte viac rozvíja súčasný dizajnový jazyk španielskej automobilky. Pohybuje sa však medzi mantinelmi, ktoré mu stanovuje materský koncern Volkswagen. Automobil preto využíva prevažne ostrejšie krivky karosérie a prednej masky. SUV ponúkne sedenie pre päť až sedem pasažierov vrátane vodiča a značka v modeli vidí reprezentanta nového smeru, ktorým sa bude španielska automobilka uberať v nasledovných rokoch.
Predné partie nového Tarraco sú pomerne kaskádové a členité. Na oficiálnych fotografiách vyzerá predná maska skôr kompaktne, ale naživo vidíme, že svetlomety sú výrazne zapustené a viac ako ostré línie pracujú so zaoblenými krivkami. Práve tento súlad medzi modernou hranatosťou a ladnými detailmi tvorí ten krásny celok, ktorým SEAT prekvapil verejnosť.
Profil esúvečka prerádza príbuznosť s koncernovými súrodencami Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace asi najviac. Silueta automobilu, pozdĺžne estetické prvky karosérie, spätné zrkadlá a tiež kľučky dverí, to všetko sme už videli.

Test Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Prekonáva sám seba

Platforma MQB je asi to najlepšie, čo mohol Volkswagen vyvinúť. Umožnila vznik Tiguanu v 7-miestnom vyhotovení Allspace, ktorý je nepochybne tým najpraktickejším v celej svojej desaťročnej histórii.

Zadné partie SUV Tarraco sú ale zásadne odlišné od toho, čo nám predáva Škoda a Volkswagen. SEAT išiel vlastnou cestou a použil prvok, ktorý sa stáva v nových automobiloch štandardom. Pruh spájajúci zadné svetlá sa nemusí páčiť každému, vizuálne zužuje šírku vozidla a prinútil posunúť logo automobilky nižšie.
Naše fotografie z parížskeho autosalóna poukazujú na interiér spracovaný do koncernového štandardu bez špecifických čŕt, za inovatívny považujeme iba centrálny displej spracovaný do tvaru postaveného tabletu. Doteraz SEAT využíval displeje zapustené do stredovej konzoly palubovky, po novom by mali všetky nové modely dostať modernejší tabletový infotainment.
### Technika a pohon SUV disponuje nezávislým zavesením predných kolies na tlmičových vzperách McPherson, zadná náprava je založená na na viacprvkových závesoch. K dispozícii bude pohon prednej nápravy a tiež pohon všetkých štyroch kolies 4Drive. Všetky motory – **dva benzínové a dva naftové** – sú štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňaním turbodúchadlom a systémom štart-stop. Výkonové rozpätie motorov je od **110 do 140 kW (150 až 190 k)**. Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive. Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2.0 TDI. Základná s výkonom 110 kW (150 k) je na výber buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies alebo so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive. Verzia s výkonom 140 kW (190 k) sa montuje **výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive**. Neskôr dostane SEAT Tarraco aj alternatívne pohonné agregáty.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia