Slováci si vyberajú kávu na základe jej kvality, ukázal prieskum Slovnaftu
Pri príležitosti Medzinárodného dňa kávy, ktorý svet oslavuje 1. októbra, zrealizoval Slovnaft „Veľký kávičkársky prieskum“. Ten jednoznačne ukázal, že väčšina Slovákov si kávu vychutnáva viackrát do dňa a pijú ju najmä pre jej chuť a vôňu. Slovnaft prevádzkuje v rámci svojej maloobchodnej siete 155 predajní Fresh Corner, ktoré každý deň predajú viac ako 20 tisíc šálok kávy.
Vydané Text:
* **90 % Slovákov podľa prieskumu pije kávu minimálne raz do dňa**
* **sedem z desiatich respondentov sa vyjadrilo, že pri kúpe kávy sa rozhodujú podľa kvality**
* **Slovnaft prevádzkuje v rámci svojej maloobchodnej siete 155 predajní Fresh Corner s ponukou kvalitnej kávy a rýchleho občerstvenia**
* **v sieti Fresh Corner sa každý deň predá viac ako 20 000 šálok kávy**
Slovnaft v závere septembra uskutočnil online prieskum (prieskum sa realizoval prostredníctvom sociálnej siete Facebook a zapojilo sa do neho 1050 respondentov), ktorý bol zameraný na zvyky Slovákov spojených s pitím kávy. Káva je podľa prieskumu dôležitou súčasťou života až 90 % opýtaných, ktorí si ju vychutnávajú minimálne raz do dňa. Osem ľudí z desiatich si dopraje kávu hneď po prebudení v pohodlí domova a okrem vône a chuti ju pijú najmä kvôli tomu, že je to ich rituál. **Najobľúbenejšou kávu pre viac ako polovicu respondentov (53 %) je espresso**, ktoré dominuje aj v predajoch siete Fresh Corner. Až sedem z desiatich ľudí sa pri výbere miesta pre kúpu kávy zameriava na jej kvalitu a následne aj na atmosféru, pomer ceny a kvality a komfort. Práve na to sa sústredí aj sieť Fresh Corner. „Slovnaft bol vždy v očiach zákazníkov spojený s vysokou kvalitou paliva a na rovnakú úroveň chceme dostať aj nepalivový tovar a využiť jeho potenciál. Preto sa zameriavame na maximálnu kvalitu v predajniach Fresh Corner s dôrazom na kávu a občerstvenie,“ povedala riaditeľka maloobchodnej siete Slovnaft Timea Reicher. Káva vo Fresh Corneri pochádza z plantáží z celého sveta. Proces jej výberu sa začal ochutnávkou 40 rôznych zmesí kávy, z ktorých profesionálni baristi vybrali tie najlepšie. Následne ich degustovali zákazníci, ktorí spravili svoj výber. Vo výslednej zmesi kávy sa teda stretávajú chute odborníkov aj zákazníkov. Zložením je káva zo 70 % arabica a z 30 % robusta, čo zabezpečuje jej vyrovnanú chuť. Tá je prispôsobená talianskemu typu praženia a vhodná nielen na prípravu talianskeho espressa, ale aj cappuccina či latte.
O kvalitnej ponuke vo Fresh Corneri hovorí aj aktuálna kampaň Slovnaftu. Ambasádorom kampane je populárny moderátor a gurmán Milan „Junior“ Zimnýkoval. Ten Fresh Corner pravidelne navštevuje práve pre výbornú kávu a občerstvenie. „Keďže som kávičkár tak je moja voľba jasná. Káva vo Fresh Corneri je v kategórii TOP,“ povedal Junior. Úlohu stať sa ambasádorom kampane prijal s radosťou a keďže so svojím menom pracuje ako so značkou dodal, že „pre každú značku je výhra, keď sa s ňou chce spojiť iná značka, ktorá vyznáva podobné alebo dokonca rovnaké hodnoty. Ja som mal to šťastie, že sa mi to stalo so Slovnaftom.“
Prvé tri čerpacie stanice Fresh Corner otvoril Slovnaft v júli 2015. Novú ponuku občerstvenia a výbornej kávy si zákazníci rýchlo obľúbili a v roku 2016 pribudlo ďalších 55 Fresh Cornerov. Momentálne ich počet v krajine presiahol 150 a každý týždeň sa otvárajú ďalšie. Koncom roka 2018 budú predajne Fresh Corner súčasťou viac ako 70 % čerpacích staníc Slovnaft. Modernizácia predajní bude pokračovať aj v budúcom roku, kedy by mali byť predajne Fresh Corner na 227 z 253 čerpacích staníc Slovnaft.
Do rekonštrukcií čerpacích staníc a prestavby predajní zatiaľ Slovnaft investoval viac ako 30 miliónov eur. Na modernizácie a otvorenie ďalších Fresh Cornerov plánuje ešte vynaložiť ďalších vyše 17 miliónov eur.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia