Pre tento dôvod nikdy nepríde Mercedes-AMG Triedy X, prezradil ho sám šéf AMG

Keď sa nad tým zamyslíte, budete mať Mercedes-AMG ešte radšej.
Vydané  Text: 
### Mercedes-Benz Triedy X takmer určite nepríde ako AMG, dôvody uviedol sám hlavný výkonný riaditeľ Mercedes-AMG. Na jednej strane sú to smutné správy pre zarytých fanúšikov Mercedes-AMG, na strane druhej dôvodom odmietnutia takéhoto projektu určite porozujejú. Dokonca sa im Mercedes zapáči ešte viac, keď sa dozvedia, prečo sám **Tobias Moers, hlavný výkonný riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG**, odmieta spracovať Triedu X do formátu AMG. Ako píše portál Motor1 (zdroj nižšie), Tobias Moers pri predstavení 4-dverového Mercedes-AMG GT odmietol tvrdenia, že by sa mala niekedy do AMG zapracovať aj Trieda X. Dokonca prízvukoval slovo „**nikdy**“. Prečo také silné slová o automobile, ktorý fanúšikovia značky Mercedes-Benz oceňujú a možno by chceli, aby pod kapotou pracoval aj motor V8? Podľa Moersa Trieda X nie je originálny Mercedes. Naráža tým na skutočnosť, že nové luxusné pick-upy sú síce dôsledne upraveným, ale predsa vozidlom Nissan Navara. „**Kultúru AMG by bolo náročné spojiť s kultúrou Nissanu a Renaultu**,“ uvádza Moers pre Motor1. Pre AMG je pôvod vozidiel priam svätý a cení si históriu značky Mercedes-Benz, preto nechce svoj brand prepožičať modelu, ktorý vznikol na japonsko-francúzskych základoch. **Nemožno pochybovať o kvalitách novej Triedy X**, podľa Moersa už ale nespĺňa uvedený základný prepodklad.

TEST: Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic – Majster transformácie

Mercedes sa pri vývoji triedy X rozhodol ísť cestou spolupráce s alianciou Nissan-Renault. Zisťovali sme, nakoľko je Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic samostatným modelom a koľko mu zostalo z pôvodného Nissanu Navara.

Nedávne špekulácie o novom najsilnejšom variante Mercedes-Benz Triedy X sa teda definitívne uzatvorili. Motor V8 pod kapotou nebude, zákazníci si budú musieť vystačiť so šesťvalcom, ktorého parametre ale v žiadnom prípade nie sú nezaujímavé. Na Slovensku môžete Mercedes-Benz Triedy X kúpiť už od 39 249,60 € za verziu PURE X 220 d 4MATIC (120 kW, 403 Nm), najsilnejší radový štvorvalec X 250 d 4MATIC disponuje výkonom 140 kW a max. krútiacim momentom až 450 Nm. Za kombináciu tohto motora a modelu X POWER zaplatíte aspoň 51 045,60 eur, čo je na Mercedes a výkonný pick-up stále vynikajúca cena. Najsilnejším motorom pod kapotou Triedy X je V6 s max. výkonom 190 kW (258 k) a max. krútiacim momentom až 550 Nm. Pre európsky trh sú to skvelé údaje, pre americký ale nestačia. Preto Američania nahliadajú na najnovšie správy z AMG s nepochopením, očakávali skrátka ešte o trochu viac. Slová Tobiasa Moersa sú ale vskutku pozitívne, ak sa na vec pozeráme v širšom kontexte. AMG si zachováva svoju kvalitu aj preto, lebo nerobí len tak hocičo a odmietnuť občas niektoré vozidlo je súčasťou tejto stratégie. **Riešenie pre fanúšikov silných motorov a športových úprav ale existuje!** Postarala sa o neho spoločnosť BRABUS, ktorá predstavila Triedu X v špeciálnej úprave už pred nejaký ten piatok dozadu. Ústredným motívom vytuningovaného X-ka je agresivita a okázalosť. Vylepšovalo sa veľa, avšak výkon ostal takmer nezmenený. Pribudli LED pásy denného svietenia na spodnom okraji nárazníka a nad čelným sklom, logá Mercedesu boli nahradené štylizovaným písmenom B, automobil stojí na exkluzívnych 20-palcových diskoch s pneumatikami 285/45 R20, vzadu našli priestor štyri koncovky výfuku. Viac o motore a dizajne si prečítajte v našom článku:

Brabus vylepšil Mercedes triedy X, ústredným motívom je agresivita

Jedna z top tuningových spoločností sveta prestavala luxusné pick-upy, veľa výkonu však nepridala.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia