Počuli ste už o Wheelchair Moto Cross? Toyota otvorila špeciálny skatepark aj pre hendikepovaných

Značka Toyota investovala do projektu, ktorý sa netýka áut, ale mobility ako takej. Hybridný skatepark je určený pre bicykle BMX a aj pre špeciálne upravené vozíky Wheelchair Moto Cross.
Vydané  Text: 

### Pojem mobilita nezahŕňa iba aktuálne vychytené elektromobily, zdieľanie jázd a vozidiel a inteligentné riadenie dopravy a celej infraštruktúry v mestách. Je to aj o oveľa prozaickejších veciach – napríklad pohybe v rozmedzí niekoľkých metrov. Pre nás samozrejmosť, pre iných bez špeciálnych zariadení ťažko splniteľná úloha. Dlhé roky sa všeobecne a vytrvalo ignorovali potreby a záujmy ľudí s fyzickým hendikepom, ktorý ich „pripútal“ na invalidný vozík. Dnes sa situácia mení k lepšiemu: mestá, inštitúcie i súkromné podniky prispôsobujú svoje priestory tak, aby sa v nich cítili komfortne aj ľudia na vozíkoch a v lepšom prípade vznikajú miesta, kde môžu vykonávať aj športy.
Jeden takáto špecializovaný priestor vytvorila značka Toyota v talianskom Ríme. **Hybridný skatepark** je určený pre skateboardy, konvenčné bicykle BMX a predovšetkým pre vozíky **WCMX**. Sú to invalidné vozíky špeciálne navrhnuté pre fyzicky hendikepovaných, ktorí majú záujem o akrobatický šport. Možno si pomyslíte, že čo také sa dá robiť na invalidnom vozíku. Odporúčam pozrieť si video nižšie, celkom určite vás prekvapí.
Táto aktivita Toyoty nie je náhodná alebo jednorázová. Japonská značka je dlhodobým partnerom olympijských a paralympijských hier a jej produkty sa týkajú mobility ako takej, nielen automobilov samotných. Sama tvrdí, že sa transformuje na firmu poskytujúcu služby mobility. „Toyota má víziu ponúkať integrované riešenia mobility pre každého, vrátane ľudí s fyzickým handicapom, aby sme podporili možnosti spoločenskej inklúzie,“ povedal Mauro Caruccio, generálny riaditeľ Toyota Motor Italia v tlačovej správe spoločnosti.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.