Dacia Sandero Stepway dostane silného rivala, Renault Clio SUV je už na ceste!

SUV postavené na malom hatchbacku sa už testuje na cestách
Vydané  Text: 

### Renault Clio je v Európe populárny model, voľbou zákazníkov sa stáva pre svoju cenovú dostupnosť, pestrú technologickú výbavu, moderný dizajn a šikovné rozmery, ktoré ho predurčujú do miest. Trend je ale neúprosný, každý jeden malý hatchback sa musí pretransformovať aj do podoby SUV/crossover a ani Clio nie je výnimkou. Crossover založený na Renaulte Clio by sa mohol stať vážnym konkurentom pre Dacia Sandero Stepway, ohroziť by ho mohol práve zmienenou cenovou dostupnosťou a technologickou vybavenosťou. Novinka doteraz nebola ohlásená oficiálne a žiadne správy sa o nej nevyskytli ani v automagazínoch, ktoré dôsledne zbierajú všetky nové správy o prototypoch áut. Podľa fotografií, ktoré zverejnil portál autoevolution (zdroj nižšie), môžeme usudzovať, že Renault sa vydal cestou zmeny koncepcie so zachovaním vzhľadu východzieho modelu. Jedná sa teda o podobný prístup, aký si zvolila značka Ford pri vývoji modelu Fiesta Active.
Renault Clio SUV má nový nárazník a zadné svetlá, na aute s rozsiahlym maskovaním ale nevidno detaily predných svetlometov a masky chladiča. Je pravdepodobné, že Clio SUV preberie niektoré nové črty z aktuálneho dizajnového jazyka francúzskej automobilky, slová o dizajnovej revolúcii modelu by sme si radšej nechali pre seba. Po lepšom preskúmaní predných partií môžete vidieť, že svetlomety takmer kopírujú vzhľad tých aktuálnych v Cliu. Charakter vozidla pripomína súčasný model Captur. Portál autoevolution zmieňuje očakávania, že sa nové malé SUV bude dodávať so základným prepĺňaným trojvalcovým motorom so zdvihovým objemom jeden liter s výkonom okolo 74 – 82 kW (100 – 110 k). Alternatívou k trojvalcu má byť 1.5 dCi a potencionálne aj 1,3-litrový agregát z faceliftovaného Kadjaru. Ponuka prevodoviek ponúkne okrem štandardného manuálu aj automatiku EDC, prípadne robotizovaný variant.
Nové Clio SUV v žiadnom prípade nenahradí aktuálny model Captur, ktorý má v roku 2020 ešte trocha narásť na rozmeroch. Nie je totiž vôbec ojedinelé, že jedna automobilová značka predáva dva na prvý pohľad podobné crossovery: pripomeňme si napríklad KIA Stonic a Niro či Volkswagen T-Roc a očakávaný T-Cross.

TEST: Renault Clio Grandtour 1,5 dCi -Osvedčený spoločník

Renault Clio Grandtour patrí medzi osvedčené stálice na našich cestách. Jeho faceliftovanú verziu sme dostali do redakcie v najvyššej výbave Intens s paketom GT Line Full 17" a s najvýkonnejším naftovým motorom 1.5 dCi.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.