Audi vidí dopravu budúcnosti pozitívne, cestu vidí v jazde s cudzími ľuďmi

Priemerný vodič strávi každý deň za volantom svojho auta 50 minút, tvrdí Audi vo svojej štúdii o zmene dopravy po príchode nových technológií a autonómnej mobility. Zdieľanie vozidiel a jázd, inteligentný manažment križovatiek, samojazdiace autá, to všetko zmení spôsob, akým vnímame presúvanie sa z jedného miesta na druhé vo veľkých mestách. Prioritou nebude vlastníctvo vozidla, ale efektívnejší pohyb… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Priemerný vodič strávi každý deň za volantom svojho auta 50 minút, tvrdí Audi vo svojej štúdii o zmene dopravy po príchode nových technológií a autonómnej mobility. Zdieľanie vozidiel a jázd, inteligentný manažment križovatiek, samojazdiace autá, to všetko zmení spôsob, akým vnímame presúvanie sa z jedného miesta na druhé vo veľkých mestách. Prioritou nebude vlastníctvo vozidla, ale efektívnejší pohyb v meste – aj za cenu, že stratíte počas cestovania časť súkromia. Audi a jeho projekt s názvom 25. hodina (25th Hour) ponúka koncept a vizualizáciu moderného mesta blízkej budúcnosti, v ktorých sa automobily využívajú inak ako dnes.
Automobilka v spolupráci s technologickým inštitútom Karlsruhe a organizáciou Mobilitypartners predpovedá a ukazuje inteligentnú mobilitu priamo vo svojom domácom meste Ingolstadte. O automobiloch pritom uvažuje ako o efektívnej alternatíve verejnej dopravy, ktorú dnes zabezpečujú autobusy. Základom mesta budúcnosti s inteligentným manažmentom dopravy má byť vzájomná prepojenosť vozidiel, prepracovaná infraštruktúra a riadenie celej premávky počítačmi. Tie vypočítajú ideálne vzdialenosti medzi vozidlami, ich rýchlosť a dokonca aj obsadenosť. Projekt 25. hodina počíta s tým, že ľudia budú v meste aktívne využívať služby ride sharingu, teda zdieľania jázd tak, ako im to odporučí počítač. V smelých plánoch Audi neexistuje niečo ako dopravná zápcha alebo preťažená cesta. Všetko má byť presne vypočítané a realizované s nemeckou efektivitou.
Tvrdenie, že takýto koncept nie je vôbec nereálny, automobilka argumentuje technologickou vyspelosťou už aktuálnej generácie limuzín Audi A8. Tie sú schopné autonómnej jazdy tretej úrovne, pritom ani zďaleka naše mestá nie sú organizované tak dobre, ako by mali byť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.