Audi vidí dopravu budúcnosti pozitívne, cestu vidí v jazde s cudzími ľuďmi
Priemerný vodič strávi každý deň za volantom svojho auta 50 minút, tvrdí Audi vo svojej štúdii o zmene dopravy po príchode nových technológií a autonómnej mobility. Zdieľanie vozidiel a jázd, inteligentný manažment križovatiek, samojazdiace autá, to všetko zmení spôsob, akým vnímame presúvanie sa z jedného miesta na druhé vo veľkých mestách. Prioritou nebude vlastníctvo vozidla, ale efektívnejší pohyb… Prečítať celé
Vydané Text: Redakcia
Automobilka v spolupráci s technologickým inštitútom Karlsruhe a organizáciou Mobilitypartners predpovedá a ukazuje inteligentnú mobilitu priamo vo svojom domácom meste Ingolstadte. O automobiloch pritom uvažuje ako o efektívnej alternatíve verejnej dopravy, ktorú dnes zabezpečujú autobusy.
Základom mesta budúcnosti s inteligentným manažmentom dopravy má byť vzájomná prepojenosť vozidiel, prepracovaná infraštruktúra a riadenie celej premávky počítačmi. Tie vypočítajú ideálne vzdialenosti medzi vozidlami, ich rýchlosť a dokonca aj obsadenosť. Projekt 25. hodina počíta s tým, že ľudia budú v meste aktívne využívať služby ride sharingu, teda zdieľania jázd tak, ako im to odporučí počítač.
V smelých plánoch Audi neexistuje niečo ako dopravná zápcha alebo preťažená cesta. Všetko má byť presne vypočítané a realizované s nemeckou efektivitou.
Tvrdenie, že takýto koncept nie je vôbec nereálny, automobilka argumentuje technologickou vyspelosťou už aktuálnej generácie limuzín Audi A8. Tie sú schopné autonómnej jazdy tretej úrovne, pritom ani zďaleka naše mestá nie sú organizované tak dobre, ako by mali byť.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia