Jubilejnú 2-milióntu hybridnú Toyotu kúpili u našich susedov

Nič netušiaca zákazníčka nakoniec dostala svoje nové auto s veľkou pompou a priamo od generálnej riaditeľky Toyoty.
Vydané  Text: 

Keď Magdalena Sobolewski-Berezová vstupovala do dverí varšavského predajcu, rozhodne netušila, že o pol hodiny neskôr bude slávnostne preberať kľúče od úplne novej Toyoty priamo od generálnej riaditeľky Toyoty (foto: Toyota)
### Toyota Motor Europe predala vodičke z Poľska hybridné vozidlo s poradovým číslom dva milióny. Zákazníčka si zvolila model Toyota C-HR Hybrid s dvojfarebným lakovaním karosérie. Hybridné modely, pohybujúce sa až 50 % času pri jazde v meste v bezemisnom režime, predstavujú cenovo dostupné a stále obľúbenejšie riešenie pre všetkých záujemcov o elektrifikovanú mobilitu. Takmer každá druhá Toyota predaná v Európe je v súčasnosti hybridná. Keď Magdalena Sobolewski-Berezová vstupovala do dverí varšavského predajcu, rozhodne netušila, že o pol hodiny neskôr bude slávnostne preberať kľúče od úplne novej Toyoty priamo od generálnej riaditeľky Toyoty. Ukázalo sa totiž, že pani Sobolewski-Berezová si práve kúpila dvojmiliónte hybridné vozidlo Toyota predané v Európe od roku 2000, kedy automobilka v tomto regióne hybridnú technológiu predstavila. „Jazdila som vozidlom inej značky so spaľovacím motorom, ale myslím, že hybrid je skvelou voľbou. O Toyotu C-HR som sa začala zaujímať kvôli jej jedinečnosti, nízkym emisiám, modernému dizajnu, pohodlnej jazde a batožinovému priestoru, ktorý je dosť veľký aj pre moje dva psy. Zvláštny význam pre mňa má i nízkoemisná prevádzka, pretože som biologička. Mojou vášňou je biodiverzita – zaujímam sa o ňu a sama chcem pomôcť ju zachovať pre budúce generácie. Verím, že hybridné vozidlá sú budúcnosťou, najmä v mestách, “ hovorí Sobolewski-Berezová, vedúca katedry biológie Varšavskej univerzity, ktorá ako darček zároveň získala tankovaciu kartu na jeden rok. Nezávislé výskumy ukazujú, že hybridné vozidlá Toyota s autonómnym dobíjaním sa pohybujú viac ako 50 % času v režime s nulovými emisiami, a to ako v meste, tak aj v prímestskom prostredí. Vozidlo nie je nutné zapájať do zásuvky, lebo systém zaisťuje automatické dobíjanie batérie počas jazdy, pri spomaľovaní a brzdení. V roku 2011 sa pre hybridné vozidlo rozhodlo 10 percent európskych zákazníkov. Tento údaj do roku 2018 exponenciálne narástol na 47 percent. Takmer každá druhá Toyota predaná v Európe je v súčasnosti hybridná. Vďaka obsiahlej modelovej rade, v ktorej má Toyota osem hybridných modelov a Lexus deväť, existuje dostatočne široká ponuka pre potreby akéhokoľvek zákazníka, od malej Toyoty Yaris Hybrid až po vlajkové kupé Lexus LC500h.
Magdalena Sobolewski-Berezová si v poľskej Varšave kúpila v poradí 2-milióntu hybridnú Toyotu, model C-HR(foto: Toyota)
### Cieľ: Znížiť emisie o 90 percent Od roku 1997, kedy Toyota prvýkrát predstavila model Prius, dokázala automobilka po celom svete predať cez 12 miliónov hybridných vozidiel. Dnes Toyota ponúka vo viac ako 90 krajinách a regiónoch celého sveta 34 rôznych modelov s hybridným pohonom. To pomohlo k zníženiu emisií CO2 o plných 93 miliónov ton. V októbri 2015 Toyota vyhlásila svoj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v ktorom si stanovila do roku 2050 znížiť priemerné emisie CO2 u nových vozidiel o 90 percent oproti hodnotám roku 2010. Tento cieľ chce Toyota dosiahnuť urýchlením všeobecného presadzovania elektrifikovaných modelov. Do roku 2030 chce Toyota každoročne predávať cez 5,5 milióna hybridných vozidiel – z toho najmenej jeden milión by mali predstavovať vozidlá s nulovými emisiami. Hybridná technológia od Toyoty tvorí základ portfólia vozidiel šetrných k životnému prostrediu, či už ide o plug-in hybridy (PHEV), elektromobily s batériovým pohonom (BEV) alebo elektromobily na palivové články (FCEV).








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.