Krásny 7-miestny SEAT Tarraco je konečne odhalený, mení celé smerovanie značky

„Tarraco je prvým modelom ukazujúcim nové smerovanie dizajnu SEAT v najbližších rokoch,“ tvrdí SEAT vo svojej oficiálnej správe k dlho očakávanému SUV.
Vydané  Text: 

### Na model Tarraco sme čakali dlho, výrobca nás naťahoval rôznymi informáciami a fotografiami detailov, z ktorých sme ale nevedeli odhadnúť celkový dizajn nového vozidla. Tomu je koniec, automobilka SEAT odhalila svoje očakávané SUV v plnej kráse a trúfame si povedať, že bude patriť medzi najkrajšie SUV modely tohto roka. Tarraco je vôbec najväčším automobilom, aký SEAT ponúka. Ponúkne sedenie pre päť až sedem pasažierov vrátane vodiča a značka v modeli vidí reprezentanta nového smeru, ktorým sa bude španielska automobilka uberať.
Ak sa vám dizajn malých SUV-čiek Arona a Ateca veľmi nepáčil, vedzte, že Tarraco stavia na iných základoch. Dizanové DNA značky síce zachováva, ale interpretuje ho v modernejšej a uhladenejšej forme. Hrany tu stále sú, ale jemné, vyvážené a celé vozidlo pôsobí mimoriadne esteticky. SUV disponuje nezávislým zavesením predných kolies na tlmičových vzperách McPherson, zadná náprava je založená na na viacprvkových závesoch. K dispozícii bude pohon prednej nápravy a tiež pohon všetkých štyroch kolies 4Drive. Všetky motory – dva benzínové a dva naftové – sú štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňaním turbodúchadlom a systémom štart-stop. Výkonové rozpätie motorov je od 110 do 140 kW (150 až 190 k).
**Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1.5 TSI** s výkonom 110 kW (150 k), ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší **benzínový motor 2.0 TSI** s výkonom 140 kW (190 k) sa štandardne kombinuje so **7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG** a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive. Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj **dve verzie turbodiesla 2.0 TDI**. Základná s výkonom 110 kW (150 k) je na výber buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies alebo so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive. **Verzia s výkonom 140 kW (190 k) **sa montuje výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive. Neskôr dostane SEAT Tarraco aj alternatívne pohonné agregáty.
SEAT Tarraco bude k dispozícii v 8 rozličných farbách: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black a Urano Grey.

### TLAČOVÁ SPRÁVA – SEAT Tarraco je tu. Model, pomenovaný po stredomorskom antickom meste Tarragona, historickom a kultúrnom centre s inšpirujúcou historickou architektúrou, no súčasne s mladým a dobrodružným duchom. Meno Tarraco bolo vybrané verejným hlasovaním, na ktorom sa v záverečnej fáze ankety #SEATseekingName zúčastnilo vyše 140 000 fanúšikov značky SEAT z celého sveta. Najnovší model, navrhnutý a vyvinutý v centrále značky SEAT Martorell (Barcelona) a vyrábaný v závode VW Wolfsburg (Nemecko), je tretím prídavkom v rámci ofenzívy modelov SUV španielskej značky a poskytuje náhľad na výrazové prostriedky dizajnu nových modelov SEAT v blízkej budúcnosti. Tarraco prinesie značke nových zákazníkov, posilní imidž značky a prevezme rolu vlajkovej lode značky SEAT. Ako hlava rodiny SUV značky SEAT je Tarraco väčším súrodencov úspešných modelov Ateca a Arona. Kombinuje najmodernejšie technológie s dynamickými jazdnými vlastnosťami, vysokou variabilitou a progresívnym dizajnom. Tarraco vďaka svojim veľkorysým rozmerom umožňuje splniť všetky prepravné nároky moderného aktívneho života. Nové SUV poskytuje všetky hlavné atribúty modelov značky SEAT: dizajn a funkčnosť, športový charakter a komfort, dostupnosť a kvalitu, technológie a emocionálnosť, a to všetko vo formáte, vyhovujúcom širokej škále životných štýlov. Nový SEAT Tarraco je určený pre vodičov, ktorí potrebujú veľký variabilný batožinový priestor a eventuálne 7 sedadiel, ako aj výhody zvýšenej polohy sedadla vodiča nad zemou, pričom súčasne kladú dôraz na estetiku vozidla a oceňujú harmóniu sebavedomého vzhľadu a elegancie. A túto harmóniu si SEAT Tarraco udržiava pri obidvoch verziách vybavenia Style a Xcellence. Na naďalej expandujúcom trhu SUV bude Tarraco zohrávať významnú rolu pre SEAT okamžite od uvedenia na trh začiatkom roka 2019. Prispeje k posilneniu značky a umožní ďalšiu expanziu v období kontinuálneho rastu predaja. V období od januára do konca augusta 2018 značka SEAT dodala zákazníkom na celom svete 383 900 vozidiel, čo predstavuje nárast o 21,9 % oproti rovnakému obdobiu roka 2017. „SEAT v súčasnosti realizuje svoju najväčšiu produktovú ofenzívu v histórii. Uvedenie modelu SEAT Tarraco, nášho prvého veľkého SUV, je súčasťou našich investícií v úhrnnej výške 3,3 miliardy € v období rokov 2015 a 2019 do budúcnosti a modelovej ponuky značky,“ povedal Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A. „Dopĺňa našu novú rodinu SUV, ktorá teraz spĺňa všetky požiadavky zákazníkov,“ dodal Luca de Meo. ### Motorizácie a podvozok Vysoký komfort podvozka s nezávislým zavesením predných kolies na tlmičových vzperách McPherson a zadných kolies na viacprvkových závesoch sa snúbi s výkonnými, efektívnymi a spoľahlivými motormi. Všetky motory – dva benzínové a dva naftové – sú štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňaním turbodúchadlom a systémom štart-stop. Výkonové rozpätie motorov je od 110 do 140 kW (150 až 190 k). Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive. Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2.0 TDI. Základná s výkonom 110 kW (150 k) je na výber buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies alebo so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive. Verzia s výkonom 140 kW (190 k) sa montuje výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive. Neskôr dostane SEAT Tarraco aj alternatívne pohonné agregáty. SEAT Tarraco bude k dispozícii v 8 rozličných farbách: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black a Urano Grey. Ako reakciu na čoraz širšiu digitalizáciu súčasného života má Tarraco digitálny združený prístroj Digital Cockpit s uhlopriečkou 26,0 cm (10,25 palca), zobrazujúci dôležité informácie podľa preferencií vodiča a veľký odsadený displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov) v hornej časti prístrojového panelu








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.