FOTO: Renault predstavil modernizovaný Kadjar! Čo prináša?

Kadjar prišiel na trh ešte v roku 2015 ako elegantnejší brat Nissanu Qashqai, ktorého úspech chceli napodobniť. Za tri roky Renault vyrobil viac ako 450 tisíc kusov a teraz prišiel čas na jemný facelift. Dobre vyzerajúci exteriér nebolo treba drasticky meniť. Evolučné zmeny nachádzame najmä na nárazníkoch a predných LED svetlometoch, kde sa presťahovali smerovky. **Maska môže… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Kadjar prišiel na trh ešte v roku 2015 ako elegantnejší brat Nissanu Qashqai, ktorého úspech chceli napodobniť. Za tri roky Renault vyrobil viac ako 450 tisíc kusov a teraz prišiel čas na jemný facelift. Dobre vyzerajúci exteriér nebolo treba drasticky meniť. Evolučné zmeny nachádzame najmä na nárazníkoch a predných LED svetlometoch, kde sa presťahovali smerovky. **Maska môže mať po novom aj chrómované plôšky a nový je tiež dizajn kolies.** Dôležitejšie zmeny nájdeme v interiéri. Nová je sedempalcová obrazovka infotainmentu s lepším rozlíšením a grafikou, lepšie budú tiež reakcie na dotyk. **Po vzore modelu Duster sú nové aj kruhové ovládače klimatizácie a tlačidlá pre sťahovanie okien sú navyše konečne podsvietené.**
**Kvalitnejšie výplne dverí majú väčšie odkladacie priestory,** do ktorých sa zmestí aj 1,5-litrová fľaša s vodou, zatiaľ čo sedačky s novým čalúnením majú teraz nastaviteľnú aj dĺžku sedadla. Menil sa tiež stredový tunel, do ktorého sú teraz aplikované väčšie držiaky nápojov alebo **výduchy klimatizácie pre cestujúcich vzadu.**
To najdôležitejšie sa ale v rámci modernizácie odohralo pod kapotou. **Po vzore iných modelov získal Kadjar preplňovaný štvorvalec 1.3 TCe s filtrom pevných častíc, ktorý bude v ponuke so 103 a 118 kW. Obe verzie bude možné kombinovať s manuálom alebo dvojspojkovou prevodovkou.** Nové vznetové agregáty nájdete pod označením Blue dCi. Ako už napovedá názov, tieto jednotky budú štandardne dodávané s nádržkou na technickú močovinu AdBlue. Okrem klasickej 1,5-ky (85 kW) prichádza na trh aj nový agregát s objemom 1,7 litra. Ten ponúkne výkon 110 kW a možnosť kombinácie s pohonom 4×4 od Nissanu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!