Značka Barum predstavila nové zimné pneumatiky Polaris 5

Prečo sa štvrtá generácia vynechala? Dôvod je prozaický, v Európe priam úsmevný.
Vydané  Text: 
### Značka Barum patriaca pod koncern Continental v týchto dňoch ohlasuje príchod novej generácie jej zimných pneumatík s názvom Polaris 5. V porovnaní s predchodcom Polaris 3 prináša zlepšenie predovšetkým pri jazde na snehu. Vedeli ste, že značka Barum oslavuje už 70 rokov svojej existencie? Pôvodná spoločnosť, ktorú založil český priemyselník a vizionár Tomáš Baťa, sa spojila s ďalšími československými „gumárenskými“ firmami Rubena, Mitas a Matador v roku 1948 a z ich prvých písmen vznikol názov Barum. O desaťročia neskôr, v roku 1992, sa Barum zaradil pod strechu nemeckého koncernu Continental. Dnes Barum patrí medzi najúspešnejšie značiky pneumatík v našom regióne a tie sa predávajú nielen v Európe, ale aj v Ázii. A práve v Ázii nachádzame dôvod, prečo sa nová generácia zimných pneumatiká volá Polaris 5 a nie Polaris 4. **Štvorka je v ázijských krajinách považovaná za nešťastné číslo**, pretože foneticky znie podobne ako čínsky a japonský výraz pre „smrť“. Spojiť štvorku s bezpečnosťou na cestách by bolo nanajvýš nevhodné. Je preto prirodzené, že aj medzinárodne pôsobiace spoločnosti dávajú pozor na to, ako pomenujú svoje produkty. Na ďalekom východe totiž aj Barum nachádza svoje významné odbytisko.
Značka Barum predstavila nové zimné pneumatiky v priestoroch bratislavskej reštaurácie AuCafé
Ako tvrdí výrobca pneumatík, prioritami pri vývoji Polarisu 5 boli **dlhý kilometrový výkon, zlepšenie jazdných vlastností na snehu** pri súčasnom zachovaní vyváženého správania sa na mokrom i suchom povrchu. Pneumatika má tiež úplne nový dizajn bočnice, ktorý vizuálne zdôrazňuje základné hodnoty reprezentujúce túto značku. Jedná sa o odolnosť pneumatiky, jej finančnú dostupnosť a „racionalitu ich voľby“, ako hovorí oficiálna správa Barumu.
Nové pneumatiky sú vybavené **trojdrážkovým dezénom** s dvojicou tuhých stredných blokov a s radom **trakčných zárezov**, ktoré sú umiestnené v obvodových drážkach. Inovatívny je profil v strednej časti dezénu, ktorý lepšie udržiava sneh počas jazdy na snehu, čím využíva efektívnejšiu adhéziu sneh-sneh. Keď zasneženú vozovku opustíte, sneh z drážok sám vypadne. Nový dezén tiež efektívnejšie odvádza vodu z kontaktnej stopy pneumatík a priľnavosť k mokrej vozovke dodatočne zlepšujú aj zárezy v ramennej oblasti plášťa. Zaujímavosťou je asymetrické rozloženie dezénu (ľavá v porovnaní s pravou časťou) tak, aby do interiéru vozidla vnikalo menej hluku. Akustický komfort je podľa výrobcu dôležitý aj z hľadiska bezpečnosti – zníženie hluku má znižovať aj únavu vodiča počas dlhej cesty autom. „Pneumatiky Barum Polaris 5 sú v predaji v dvoch rôznych prevedeniach, a síce pre klasické osobné vozidlá aj pre SUV (Polaris 5 SUV). Šírka pneumatík pokrýva spektrum od 145 do 255 mm. Najobľúbenejšími rozmermi budú zrejme podľa dlhodobých štatistík rozmery 205/55 R 16 a 195/65 R 15, určené okrem iného pre najpopulárnejšie vozidlá nižšej strednej triedy (Škoda Octavia alebo Volkswagen Golf),“ uvádza výrobca vo svojej oficiálnej správe k novej pneumatike.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »