Lexus pokračuje v nahradzovaní zrkadiel kamerami, elektronické budú aj vonkajšie „späťáky“

Lexus začal predávať autá s kamerou namiesto spätného zrkadla už minulý rok v modeli LS, teraz dá kamery aj do tých vonkajších.
Vydané  Text: 

### Keď sa v autách začali objavovať prvé virtuálne kokpity, respektíve veľké farebné displeje namiesto analógových ukazovateľov, bola to veľká vec. Mala a dodnes má svojich odporcov, postupne sa však dostáva aj do lacnejších automobilov. Podobný scenár čaká aj technológiu kamier a displejov nahradzujúcich spätné zrkadlá na automobiloch. Ako prvý sa do komerčnej ponuky odhodlal technológiu kamier a displejov namiesto konvenčných zrkadiel nasadiť japonský Lexus, pričom na domácom trhu ju predáva ako doplnkovú výbavu k modelu LS už od konca minulého roka.

Lexus začal predávať autá s kamerami namiesto spätných zrkadiel: pozrite sa, ako to funguje

Novinka sa dá zakúpiť zatiaľ kúpiť iba v Japonsku, ide však o veľký technologický míľnik.

Tentokrát sa Lexus ohlásil opäť s tým, že model Lexus ES vybaví kamerami, ktoré nahradia už aj vonkajšie spätné zrkadlá. Technológia sa volá **Digital Mirror Cockpit** a ES bude vôbec prvý komerčne predávaný automobil s možnosťou dokúpenia kamier namiesto bočných spätných zrkadiel. Lexus takto šikovne predbieha aj spoločnosť Audi, ktorá príchod rovnakej technológie avizuje v súvislosti s príchodom svojho očakávaného elektromobilu e-tron.
Prekvapivou funkciou riešenia od značky Lexus je **schopnosť zoomovania**. Keď bude vodič s Lexusom ES parkovať, môže si nechať priblížiť detail scény vedľa vozidla, vďaka čomu získa ešte väčšiu kontrolu pri parkovaní. Technológia si vyžiadala, aby automobil dostal celkom nový prvok v interiéri – displeje v rohoch palubnej dosky. Musíme priznať, že to podľa nášho názoru nevyzerá veľmi pekne, ale o praktickosti nepochybujeme. **Jeden háčik** ale technológia od Lexusu má. Zatiaľ sa bude predávať iba v Japonsku – pozorujeme teda rovnaký prístup, aký Lexus zvolil už pri modeli LS a jeho digitálnom spätnom zrkadle v interiéri.
### Inovácia, ktorá sa v skutočnosti predáva už roky Digitálne spätné zrkadlo sa dá zabezpečiť z internetu ako doplnková výbava pre takmer akékoľvek auto už niekoľko rokov. Na niektorých e-shopoch sa cena kompletu digitálneho zrkadla a kamery pohybuje na úrovni iba niekoľkých desiatok eur. Takýto set si stačí namontovať na auto, zapojiť ho správne do elektrickej siete vozidla a používať. Aby však takéto riešenie využila niektorá veľká automobilka, v prvom rade musí mať všetko dôsledne otestované a overené, že takýto prvok nespôsobí vodičovi problémy. Digitálne spätné zrkadlo od výrobcu musí pracovať spoľahlivo, vždy a všade, tie čínske digitálne „späťáky“ vám odídu po niekoľkých mesiacoch. Na riešenia od značiek Lexus a Audi máme prirodzene vysoké nároky a oni to vedia, preto dodajú na trh iba stopercentne overené produkty.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.