Porsche 911 Turbo

Modernizovaný modelový rad 911 má ďalšieho člena, na autosalóne vo Frankfurte sa predstaví nadupané Porsche 911 Turbo vo verziách kupé i kabriolet.
Vydané  Text: 
Podobne ako pri ostatných členoch faceliftovaného radu 911, aj v prípade verzie Turbo prezentuje značka Porsche viac výkonu a nižšiu spotrebu paliva. Za zlepšením hospodárnosti prevádzky stojí predovšetkým novinka v podobe priameho vstrekovanie paliva do motora typu boxer (s protiľahlým uložením valcov), ktorého objem narástol z 3,6 na 3,8 litra. Dopravenie benzínu priamo do valca je zárukou lepšieho vytvorenia homogénnej zmesi, čím vzrastá výkon a zároveň klesá spotreba. Z pôvodných 353 kW (480 k) je tak teraz k dispozícii 368 kW (500 k). Unikátnym riešením, ktoré bolo implantované ešte pred faceliftom, je variabilná geometria dvojice turbodúchadiel. Boxer možno skombinovať aj s bleskurýchlou sedemstupňovou robotizovanou prevodovkou PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe). V jej prípade možno využiť aj manuálne radenie na volante. Prevodovka PDK sa podľa výrobcu postarala o zníženie emisií až o 18 %. Priemerná spotreba, i keď menej podstatný údaj, sa v závislosti od verzie pohybuje od 11,4 do 11,7 l/100 km. Šprint z nuly na tempo 100 km/h by malo Porsche 911 Turbo zvládnuť za 3,4 sekundy, maximálka predstavuje 312 km/h. Vo vozidle nechýba systém PTM (Porsche Traction Management), ktorý v preklade znamená elektronicky riadený pohon všetkých kolies. Doobjednať si možno aj funkciu Launch Control, ktorej úlohou je optimalizovať rozjazd. Výrobca údajne popracoval na zlepšení jazdných vlastností, predovšetkým spomína lepšiu agilitu a ešte precíznejšie riadenie. Predaj modernizovaného Porsche 911 Turbo by mal na nemeckom trhu začať koncom novembra. Ak niekoho zaujíma základná cena stanovená v Nemecku, na verziu kupé treba z prasiatka vytiahnuť 145 871 € (4 394 510 Sk), no a na kabriolet si treba pripraviť 157 057 € (4 731 500 Sk).