FOTO: Toto je nový Mercedes-Benz GLE! Pozrite si exkluzívne fotografie

**Jednou z najžiadanejších noviniek tohtoročného parížskeho autosalónu je úplne nová generácia modelu GLE. Veľké SUV preberie väčšinu technologických noviniek z Triedy A.** Na palubnej doske nebude chýbať dvojica širokouhlých obrazoviek so systémom MBUX a funkciou rozpoznávania hlasových pokynov. Interiér má navyše pôsobiť ešte luxusnejším dojmom. **V porovnaní s predchodcom má nový Merceds-Benz GLE podstatne väčší rázvor (2 995 milimetrov, plus… Prečítať celé
Vydané  Text: 

**Jednou z najžiadanejších noviniek tohtoročného parížskeho autosalónu je úplne nová generácia modelu GLE. Veľké SUV preberie väčšinu technologických noviniek z Triedy A.** Na palubnej doske nebude chýbať dvojica širokouhlých obrazoviek so systémom MBUX a funkciou rozpoznávania hlasových pokynov. Interiér má navyše pôsobiť ešte luxusnejším dojmom.
**V porovnaní s predchodcom má nový Merceds-Benz GLE podstatne väčší rázvor (2 995 milimetrov, plus 80 mm).** Z toho vyplýva výrazné zväčšenie vnútorného priestoru, najmä pre cestujúcich sediacich vzadu. Priestor na nohy v druhom rade sedadiel sa zväčšil o 69 milimetrov na 1 045 milimetrov. **Priestor nad hlavou v priestore pre cestujúcich sediacich vzadu sa sériovo, dodávanými pevne uchytenými zadnými sedadlami s operadlom deleným v pomere 40 : 20 : 40 zväčšil o 33 milimetrov na 1 025 milimetrov.** A pretože A-stĺpik dostal strmší sklon, pocit voľného priestoru a komfort nastupovania v prvom rade sa opäť zlepšili.
**Celosvetovou novinkou v rámci SUV, ktorá je dostupná na želanie, je plne elektricky ovládaný druhý rad sedadiel nastaviteľný v šiestich smeroch.** Pritom možno pravé a ľavé miesto na sedenie samostatne prestaviť v pozdĺžnom smere až o 100 milimetrov, zmeniť sklon operadiel a sklopiť ich v pomere 40 : 20 : 40 ako aj nastaviť výšku opierok hlavy. Nastavenie zadných sedadiel sa ovláda prostredníctvom spínačov v obložení dverí typických pre značku Mercedes-Benz. Aj úplné sklopenie zadného operadla sa ovláda plne elektricky cez samostatnú lištu s ovládačmi v batožinovom priestore. **Objem batožinového priestoru za zadnými sedadlami má až 825 litrov a v prípade sklopeného druhého radu sedadiel narastie až na 2 055 litrov.** O 72 milimetrov širší ložný priestor umožňuje lepšie uloženie rozmernej batožiny. Na praktické uloženie rekreačného náčinia v interiéri boli vyvinuté špeciálne držiaky a ochranné zariadenia ako príslušenstvo. **V kombinácii so vzduchovým pružením AIRMATIC možno spínačom spustiť zadnú časť približne o 40 mm nižšie, čo uľahčí manipuláciu s nákladom.**
Exteriér prešiel skôr evolučnými zmenami. Do súčasného dizajnového jazyka zapadá najmä vďaka rozpoznateľným tvarom predných a zadných Full LED svetlometov. Robustnosť zdôrazňujú aj veľké kolesá s priemerom 18 až 22 palcov, nechýba výrazné plastové obloženie podbehov a citlivých častí karosérie. **Svetovou novinkou je systém, ktorý dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Takto pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom a v priečnom smere, ale aj proti vertikálnemu pohybu.**
Nový Mercedes-Benz GLE bude v základe dostupný s novým radovým šesťvalcovým benzínovým motorom s výkonom 270 kW. Ponuku neskôr doplnia aj iné agregáty, medzi ktorými budú aj naftové a hybridné verzie. **Prvý raz je v prípade vozidiel so šesťvalcovým alebo osemvalcovým motorom ako aj hybridného vozidla dobíjateľného zo siete v ponuke plne variabilný pohon všetkých kolies (Torque on Demand, TonD), ktorý podľa zvoleného jazdného programu reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu od 0 do 100 %.** S terénnym balíkom na želanie je ako svetová novinka k dispozícii taktiež plne variabilný pohon všetkých kolies (TonD) pre režimy lowrange (s redukovaným terénnym prevodom) a highrange (bez redukovaného terénneho prevodu). Mercedes-Benz GLE je pritom tak prispôsobený na jazdu v teréne ako ešte nikdy predtým.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.