Citroën prezradil predaje modelu C3. Je záujem o auto Made in Slovakia?

### Citroën C3 patrí medzi najpútavejšie automobily na našom trhu, čo sa týka vzhľadu, ceny a celkového charakteru. Moderný imidž predných partií ladí s prevažne minimalistickým dizajnom interiéru a vyhotovenie hatchback právom ľudia považujú za najuniverzálnejší typ vozidla. Autmobil má praktické rozmery 3 996 × 1 749 × 1 474 mm, rázvor 2 540 mm a pohotovostnú hmotnosť iba niečo cez 1 200 kg…. Prečítať celé
Vydané  Text: 

### Citroën C3 patrí medzi najpútavejšie automobily na našom trhu, čo sa týka vzhľadu, ceny a celkového charakteru. Moderný imidž predných partií ladí s prevažne minimalistickým dizajnom interiéru a vyhotovenie hatchback právom ľudia považujú za najuniverzálnejší typ vozidla. Autmobil má praktické rozmery 3 996 × 1 749 × 1 474 mm, rázvor 2 540 mm a pohotovostnú hmotnosť iba niečo cez 1 200 kg. Batožinový priestor s objemom 300 litrov možno sklopením sedadiel rozšíriť na 922 litrov, model sa dodáva s úspornými motormi a možnosťou vybavenia automatickou prevodovkou. Cena za základný model nedosahuje ani 9-tisíc eur, čím sa zaraďuje medzi dostupnejšie vozidlá na slovenskom trhu. Model C3 zaznamenal od novembra 2016 predaje na úrovni priaznivých **400-tisíc kusov**, pričom podľa Citroënu až 160-tisíc z tohto množstva prislúcha k roku 2018. Sledumeme teda pozitívny trend predaja, jedná sa o bestseller francúzskej značky a „najvýraznejším predstaviteľom obchodnej ofenzívy Citroënu. V Európe jej objednávky vzrástli v prvej polovici roka o 12%, čo mu umožnilo vstúpiť do TOP 5 vo svojom segmente,“ uvádza sa v doručenej tlačovej správe.
**Popularitu žne C3-ka aj na Slovensku**, u nás si ju dodnes objednalo **3 500 zákazníkov**, pričom spoločnost C AUTOMOBIL IMPORT dopĺňa niekoľko zaujímavých faktov: * Viac ako 50% predaných vozidiel je v najvyššej úrovni výbavy „Shine“, * Viac ako 70% predaných vozidiel je v dvojfarebnom prevedení karosérie Bi-ton, * Viac ako 65% predaných vozidiel je vybavených prvkom výbavy Airbump®, * Takmer 20% predaných vozidiel je vyrobených s voliteľným farebným interiérom.
Volant má praktický priemer, rozumné rozloženie ovládacích prvkov, otáčať ho môžete hoci aj jediným prstom.

Test Citroën C3 1.2 PureTech: Trojvalec a automatika ladia perfektne

CELÝ TEST Z AUTO MOTOR A ŠPORT: Citroën C3 sme vyskúšali s 1,2-litrovým trojvalcom PureTech s automatickou prevodovkou vo výbave S&S SHINE. Táto kombinácia vie byť vskutku výborným základom na zábavu za volantom.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.