Škoda má vlastné šrotovné. Oplatí sa ho využiť, ak máte staršiu Fabiu?

Využiť ponuku automaticky neznamená získať viac.
Vydané  Text: 

### Predajcovia značky Škoda majú práve kampaň „Vymeň staré za nové“ na odkup starších vozidiel, ktorú by sme mohli porovnávať s niekdajším „šrotovným“. Spoločne s odkúpením starého automobilu si môžu zákazníci uplatniť aj bonus, vďaka ktorému je možné novú Fabiu vo výbave Active získať za iba niečo vyše 7-tisíc eur. Uvažujme nad tým, že vlastníte Škoda Fabia Combi 1.4 z roku 2007 s nájazdom 230-tisíc kilometrov. Cena týchto vozidiel v dobrom stave dnes predstavuje asi 1 400 eur, čo je však cena, ktorú by ste mohli žiadať od súkromného záujemcu. V Škode vám za takýto automobil zaplatia napríklad 1 000 eur a doplatia odkupný bonus vo výške ďalších tisíc eur. V ideálnom prípade tak späť dostanete 2 000 eur, ktoré musíte využiť pri nákupe nového vozidla značky Škoda.
Ak by sa rozhodli pre Fabiu vo výbave Active, za ktorú si predajca pýta 9 180 eur, výsledná cena bude predstavovať priaznivých 7 180 eur. To je za nové auto s nižšou výbavou vskutku zaujímavá cena. Pri financovaní na jedno percento mesačná splátka predstavuje 71 eur, plus ďalšie jednorazové poplatky a náklady na akontáciu.
Výška odkupného bonusu sa líši v závislosti od nového modelu, o ktorý máte záujem, a síce nasledovne: Citigo 800 €,
Fabia 1 000 €,
Rapid 1 400 €,
Octavia 1 500 €,
Kodiaq 1 700 €,
Superb 2 000 €.
Karoq v kampani nefiguruje. Podstatou podobných kampaní je, aby bol majiteľ staršieho auta viac motivovaný kúpiť nový model auta a zároveň sa bez väčších problémov zbavil starého. Odkupný bonus môže byť motivujúci, pretože z pohľadu zákazníka sú to peniaze zadarmo. Akčné ponuky predajcov však nie sú ojedinelé a čas od času sa naskytne príležitosť kúpiť nové auto so zľavou napríklad 2 000 eur. V takomto prípade ju môžete využiť a ponechať si staré auto, prípadne ho predať súkromnému predajcovi za cenu zodpovedajúcu jeho skutočnej trhovej hodnote. Tá je obyčajne vyššia než cena, ktorú vám navrhne predajca nových áut pri odkupe.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.