Pozrite si Sauberovu nehodu a incident Vettela a Hamiltona z nedeľnej Monzy

### Po niekoľkodňovej prestávke sa program pretekov F1 preniesol na domácu pôdu jedného z favoritov tohto ročného seriálu, tímu Ferrari, do Talianska, na okruh v Monze. Veľké očakávania sa vkladali do domáceho tímu, dúfajúc, že tento rok sa im podarí konečne vyhrať Veľkú cenu pred vlastnými fanúšikmi. Naposledy sa to podarilo tímu Ferrari v roku 2010…. Prečítať celé
Vydané  Text: 
### Po niekoľkodňovej prestávke sa program pretekov F1 preniesol na domácu pôdu jedného z favoritov tohto ročného seriálu, tímu Ferrari, do Talianska, na okruh v Monze. Veľké očakávania sa vkladali do domáceho tímu, dúfajúc, že tento rok sa im podarí konečne vyhrať Veľkú cenu pred vlastnými fanúšikmi. Naposledy sa to podarilo tímu Ferrari v roku 2010. ## Vettel – havária v Miláne a zákruta Parabolica Ferrari skutočne začalo svoje víkendové ťaženie s veľkým treskom. Teda, presnejšie povedané, Sebastian Vettel, z nejasných dôvodov vyskúšal odolnosť bariér počas predvádzacieho podujatia v uliciach Milana už v stredu. Nech už príčinou havárie bolo čokoľvek, v každom prípade sa mu podarilo úspešne zviditeľniť túto promo akciu pred celým svetom. Táto udalosť akoby predurčila vývoj celého víkendu. Ferrari síce podľa očakávaní dominovalo skúšobným jazdám, ale Vettelovi sa tiež podarilo vyskúšať kvality štrkovej zóny v zákrute Parabolica. ## Sauber a jeho nehoda Nanešťastie piatkový voľný tréning priniesol aj veľmi zle vyzerajúcu nehodu Marcusa Ericssona z tímu Sauber, ktorému sa hneď na začiatku tréningu neuzavrela klapka zadného krídla pri brzdení do zákruty, a jeho monopost vyletel z dráhy, narazil do zvodidiel a urobil niekoľko kotrmelcov. Švédsky jazdec vyšiel z nehody bez zranení a po lekárskej prehliadke mu bolo dovolené pokračovať v pretekoch. ## Kimi s priemernou rýchlosťou 263,587 km/h Sobotňajšia kvalifikácia okrem dominancie Ferrari priniesla aj najrýchlejšie kolo v histórii, v podaní víťaza kvalifikácie, Kimi Räikkönena, s priemernou rýchlosťou 263.587 km/h, čím pokoril rekord Juana Pabla Montoyu z roku 2004. Len tak na porovnanie, v roku 2004, Montoya zajazdil rekord na monoposte s 3-litrovým V10 motorom, v kontraste s 1.6-litrovým turbo motorom, ktorým je poháňaným monopost Kimiho. ## Incident Vettela a Hamiltona Pred štartom nedelňajšieho preteku situácia vyzerala veľmi dobre pre tým Ferrari, ktorý mal oba monoposty v prvom rade. Nasledovaný boli ich hlavnými rivalmi, jazdcami tímu Mercedes. Hneď po štarte sa začal odohrávať súboj o vedúcu pozíciu na čo doplatil samotný Sebastián Vettel. V štvrtej zákrute došlo ku kontaktu medzi nim a Lewisom Hamiltonom, po ktorom sa Vettelovi roztočil monopost a stratil svoju štartovaciu pozíciu. Po incidente sa zaradil na koniec štartového poľa, a po zvyšok pretekov sa snažil prepracovať späť do popredia. Medzitým sa vpredu usadila dvojica Räikkönen a Hamilton, ktorá zvádzala súboj o vedenie. Dlho to vyzeralo že Kimi konečne prinesie domáce víťazstvo tímu Ferrari, ale 8 kôl pred koncom sa Hamilton podujal na úspešný manéver, ktorý ho vyniesol do popredia a na veľké sklamanie domácich fanúšikov sa tam udržal až do konca. Tretí finišoval další jazdec tímu Mercedes, Bottas. Vettelovi sa vdaka jeho schopnostiam a kvalitám monopostu Ferrari podarilo prebojovať až na konečne 4. miesto. Tento výsledok zvýšil náskok Hamiltona v celkovej klasifikácii na 30 bodov, takže môžeme očakávať zvýšenú snahu timu Ferrari na zníženie a vymazanie tohto rozdielu v nasledujúcich pretekoch.







Inzercia

Inzercia