Nová Vespa už bude elektrická. Je s vrčiacimi skútrami koniec?
Výrobca Piaggio začal vyrábať elektrickú verziu slávnej Vespy, vôbec prvýkrát v histórii.
Vydané Text: Redakcia
**Vespa Elettrica** disponuje elektrickým motorom dodávajúcim na kolesá výkon 2 kW, pričom vo výkonnejšom režime vyvinie až 4 kW. To je ekvivalent výkonu benzínového motora s kubatúrou 50 kubických centimetrov. Krútiaci moment dosahuje až 200 Nm, čo je úroveň niektorých menších áut – pre Vespu to znamená potenciál k dramatickej akcelerácii.
Elektrický pohon pre Vespu neznamená stratu obratnosti a jazdných vlastností, skôr ich rozšírenie o tichú a mimoriadne lacnú prevádzku. Elektrické motory sú bezúdržbové a ich nabíjanie by malo trvať relatívne krátky čas iba štyri hodiny na domácej 220 V sieti.
Výrobca neinformuje o kapacite batérie, udáva iba dojazd na úrovni 100 kilometrov. Vo verzii **Elettrica X ponúkne dojazd až 200 kilometrov**.
Na prístrojovom paneli sa namiesto analógových ukazovateľov objavuje iba rozmerný TFT displej s údami o aktuálnej jazde a stave motocykla, vstavaný systém umožní aj **konektivitu so smartfónom**.
Cenu zatiaľ výrobca Piaggio nezverejnil, predávať sa začne už v októbri tohto roka. Prvýkrát sa pritom správy o elektrickej Vespe objavili už pred dvomi rokmi.
V nadpise článku padla otázka, či je toto koniec vrčiacich skútrov. Odpoveď je „nie“, pretože Piaggio aj naďalej zverejňuje nové verzie konvenčnej benzínovej Vespy a nevyzerá to tak, že by s tým mal skončiť. Popri elektrickej Elettrice odhalil aj nové variácie GTS, GTS Super , Primavera a Sprint.
Inzercia