Predvojnový BMW 327 Kabriolet vás musí očariť

BMW 327 je krásny veterán, na ktorý by sme určite nemali zabudnúť.
Vydané  Text: 
Pre motoristických entuziastov predstavuje model 327 spoločne s modelom 328 stelesnenie ideálov automobilky BMW. Model 327 sa spočiatku vyrábal ako kabriolet, neskôr od roku 1938 aj ako „fixed head coupe“. Bavori ho vyrábali 327 v rokoch 1937 až 1941 a potom po vojne v rokoch 1946 až 1955. Celkovo sa dodalo iba 505 kusov týchto automobilových skvostov, kompletne sa pritom zhotovovali v meste Eisenach v Nemecku.
BMW 327 Kabriolet/Roadster je typický kruhovými svetlometmi vpredu, vysokými úzkymi ľadvinkami na prednej maske a masívnymi blatníkmi, ktoré sa oblúkmi preťahujú od predných kolies až po tie zadné. Na vrchole predného oblúka blatníkov sú umiestnené smerové svetlá a iba kúsok od nich na stene kapoty nachádzame ďalšie otvory s grilom. Veterán má dlhú vyvýšenú kapotu, je vybavený dobovým logom BMW a spracovanie do modrej farby dopĺňa aj modrý lak na plechových diskoch kolies.
BMW 327 stálo na šasi modelu 326 a s rázvorom kolies 2 750 mm dosahovalo celkovú dĺžku 4 500 mm, šírku 1 600 mm a výšku 1 430 mm. Hmotnosť automobilu bola iba 1 100 kilogramov.
Automobily sa podľa dostupných informácií dodávali s benzínovými motormi M78 a M328 s objemom valcov 1 971 cm3. Vodič pracoval so 4-stupňovou manuálnou prevodovkou, maximálny výkon dosahoval 60 kW (cca 80 konských síl). 327-čky stáli na tuhej nosnej náprave a hydraulické brzdy, prevodovku, spojku a predné tlmiče mali prevzaté z modelu 326.
### Súčasná hodnota a aktuálny stav Dnes sa BMW 327 v podobe roadster/kabriolet predáva za naozaj pôsobivé ceny okolo 200-tisíc eur, plus mínus 30-tisíc eur v závislosti od stavu. Model, ktorý sme fotili na podujatí Umenie a elegancia v Tomášove, je podľa majiteľa z roku 1940. Výkon 6-valca je podľa technickej tabuľky 55 konských síl, objem valcov 1 957 cm3 a maximálna rýchlosť veterána je úctyhodných 125 km/h. Historický kúsok má na odometri 26 929 najazdených kilometrov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia