Subaru urobilo radikálny krok, odstránilo z ponuky všetky naftové motory! Čo bude ďalej?

Z milovaného naftového motora sa v priebehu dvoch rokov stal špinavý strašiak, ktorého sa chcú motoristi čo najskôr zbaviť. **Môžu za to najmä špekulácie o pripravovaných obmedzeniach týkajúcich sa zákazov vstupu do veľkých miest.** **Aj keď aktuálnu hystériu považujeme v našich končinách za bezpredmetnú, posledné škandály mali negatívny dopad na predaj naftových motorov.** Výrobcovia automobilov… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Z milovaného naftového motora sa v priebehu dvoch rokov stal špinavý strašiak, ktorého sa chcú motoristi čo najskôr zbaviť. **Môžu za to najmä špekulácie o pripravovaných obmedzeniach týkajúcich sa zákazov vstupu do veľkých miest.**
**Aj keď aktuálnu hystériu považujeme v našich končinách za bezpredmetnú, posledné škandály mali negatívny dopad na predaj naftových motorov.** Výrobcovia automobilov začali redukovať ponuku vznetových motorov a **japonské Subaru s nimi nepočíta vôbec. Vo Veľkej Británii už Subaru s naftovým motorom nekúpite** a je len otázkou času, keď sa Britov rozhodnú nasledovať aj iné krajiny v Európe. Japonská automobilka má na Slovensku v **ponuke len jediný naftový motor pre model Forester** a je veľmi nepravdepodobné, že vydrží do predstavenia budúcej generácie.
Po úvodných ťažkostiach so vznetovými agregátmi sa Japoncom ani nečudujeme. **Na novú metodiku merania spotreby (WLTP) však doplácajú aj benzínové motory z koncernu Volkswagen.** Napríklad faceliftovaný Golf R prišiel kvôli emisiám o zhruba 10 koní. Rovnako tak Seat Leon Cupra bol kvôli prísnejšiemu testovaniu osekaný o pár koníkov.

Nový systém merania spotreby je skôr na škodu! Prečo?

Automobilový priemysel sa mení oveľa rýchlejšie, ako by sa to motoristom a výrobcom páčilo. Navyše sa do všetkého zamiešali politici. To, že výsledok nebude pre bežného motoristu dobrý, je viac než isté!

**V katalógoch niektorých automobiliek navyše benzínové motory chýbajú,** lebo musia prechádzať novými certifikáciami kvôli WLTP. Koľko sa ich ale vráti späť do ponuky zatiaľ nie je isté.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia