Hyundai ukázal vlastnú autonómnu jazdu 3. úrovne
Veľký úspech pre automobilku Hyundai.
Vydané Text: Redakcia
Riešenie od Hyundaiu dokázalo veľký 40-tonový kamión s nákladom nielen udržiavať v jazdnom pruhu, ale aj reagovať na všetky okolité podmienky a dokonca sa preraďovať medzi pruhmi. Dokázal pracovať aj v tuneli a automaticky prispôsobovať rýchlosť až po zastavenie a opätovný rozjazd podľa aktuálnej premávky.
Automobilka tvrdí, že riadiť nákladný ťahač s návesom je ťažšie ako riadiť konvenčné auto do 3,5 tony. Kamión bez nákladu je 3,5-krát dlhší, 1,4-krát širší a 9,2-krát ťažší ako priemerný kompaktný osobný automobil. Hardvér obsiahol sústavu 10 rozličných senzorov, vrátane 3 predných a zado-bočných kamier, 2 predných a zadných radarový senzorov a 3 lidarov vpredu. Na bokoch bol aj senzor uhla natočenia návesu voči ťahaču, ktorý umožňuje stabilizovať náves v ostrých zákrutách.
„(Ďalej bolo) vozidlo vybavené novým systémom ovládania riadenia (MAHS: Motor Assist Hydraulic Steering) vyvinutým spoločnosťou Hyundai Mobis, ktorý umožňuje presne elektrohydraulicky ovládať riadenie podľa povelov riadiacej jednotky.
Spoločnosť Hyundai Motor v minulom roku už úspešne absolvovala autonómnu jazdu úrovne 4 s prototypmi Ioniq v centrálnej zóne Las Vegas a autonómnu jazdu úrovne 4 dlhú 190 km zo Soulu do Pyongchangu s prototypmi Hyundai NEXO poháňanými palivovým článkom na vodík a limuzínou Genesis G80 počas zimných olympijských hier 2018,“ uvádza Hyundai vo svojej správe.
Nasledujúce plány automobilky sú vskutku pôsobivé. V nasledujúcom desaťročí chce vytvoriť kompletné produktové portfólio riešení pre samojazdiace kamióny s návesmi, ktoré by sa po diaľniciach pohybovali vo forme konvojov. Avizovaný úspech na 40-kilometrovej trase je jedným z prvých krokov k dosiahnutiu tohto cieľa.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia