Trump chce zaviesť 25 % daň na autá z Európy! Čo to znamená pre Slovensko?

Najnovší výrok amerického prezidenta Donalda Trumpa rozvášnil aj Slovákov. Na stretnutí so svojimi priaznivcami v Západnej Vriginii nielenže stihol zopakovať “úspechy” kabinetu týkajúce sa zastrašovania EÚ, ale **predniesol aj svoj plán uvaliť až 25 % clo na dovoz automobilov z Európy.** Zatiaľ stále nie je isté, kedy by clá mohli byť zavedené. **Ak by však nešlo len o chvíľkový záchvat… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Najnovší výrok amerického prezidenta Donalda Trumpa rozvášnil aj Slovákov. Na stretnutí so svojimi priaznivcami v Západnej Vriginii nielenže stihol zopakovať “úspechy” kabinetu týkajúce sa zastrašovania EÚ, ale **predniesol aj svoj plán uvaliť až 25 % clo na dovoz automobilov z Európy.** Zatiaľ stále nie je isté, kedy by clá mohli byť zavedené. **Ak by však nešlo len o chvíľkový záchvat populistického rečnenia a tribúnové výroky by sa skutočne dostali do americkej legislatívy, mohli by clá citeľne ovplyvniť aj na našu ekonomiku.** Hoci náš export do USA predstavuje menej ako tri percentá, jeho **dominantnou zložkou je práve export automobilov.** Podľa Inštitútu finančnej politiky je **pomer exportu automobilov do USA k HDP Slovenska výrazne najvyšší zo všetkých krajín EÚ.**
Automobilka Kia a koncern PSA si môžu vydýchnuť. Žiadna z týchto dvoch fabrík u nás neprodukuje modely pre americký trh. **Nervóznejší budú v bratislavskom Volkswagene. Podľa minuloročných štatistík putovalo až 20 % z celkovej produkcie práve do USA. Za veľkou mlákou sú populárne aj modely koncernu Jaguar Land Rover, konkrétne model Discovery, ktorý plánujú čoskoro vyrábať aj v nitrianskom závode.** Trumpom avizované clá by tak pre slovenskú ekonomiku znamenali stratu desiatok miliónov eur a ohrozené by boli aj cenné pracovné miesta.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.