NEPREHLIADNITE: Legendárna Isetta sa vracia ako elektromobil s neuveriteľne nízkou cenou
Nech už máte na dizajn akýkoľvek názor, tá cena presvedčí každého!
Vydané Text: Erik Stríž
### Pohon a dojazd
Mohlo by sa zdať, že pre 21. storočie bude Isetta vybavená trojvalcovým motorom s objemom jeden liter, čo je nový nižší štandard, ale realita je iná. Novinka dostane elektrický pohon poháňaný akumulátorom s kapacitou 8 alebo 14,4 kWh. Výkon motora 15 kW (20 koní) umožní jazdu maximálnou rýchlosťou 90 km/h a zrýchlenie 0 – 50 km/h za 5 sekúnd.
Prekvapivo optimisticky vyznievajú odhady maximálneho dojazdu: so slabšou 8 kWh batériou by to mohlo byť 126,8 km, s väčšou 14,4 kWh batériou až 202 kilometrov. Tieto výsledky Microlino dosiahlo počas júlových homologizačných testov pre európsky trh. Nabíjanie batérie z domácej siete by pritom mohlo zabrať iba štyri hodiny. V prospech nízkej spotreby energie hrá aj hmotnosť auta iba 435 kg.
Elektromobil je dlhý 2,4 metra a široký len 152 centimetrov, vpredu ponúka priestor pre vodiča a jedného ďalšieho pasažiera. Vzadu sa potom dá prevážať napríklad nákup.
Momentálne „automobilka“ ponúka na výber osem farebných variantov, ktoré pomenovala podľa európskych miest (až na čierny variant): Zurich Blue, Paris Mint, Amsterdam Orange, Gotham Black, Milano Red, Barcelona Brown, London Grey a Vienna White.
### Cena je veľkým prekvapením
Najväčším prekvapením tohto malého sympatického elektromobilu je jeho plánovaná cena iba 12 000 eur. Správne, iba dvanásťtisíc eur. Za túto cenu by ste mali dostať výbavu s 8 kWh batériou schopnou poháňať vozidlo na trase dlhej 125 kilometrov.
Táto cena dáva tušiť, že bezpečnosť vozidla Microlino nebude zodpovedať štandardom v automobilovom priemysle. Toto bude skôr motocykel s tromi kolesami pripomínajúci niečo ako malé auto, teda tu nenájdete ani airbag, ani asistenčné systémy. Dokonca aj palubovka je tak jednoduchá, že obsiahla iba jeden centrálny kruhový displej zastupujúci prístrojový panel.
Švajčiarska rodinná firma Micro Mobility Systems už dnes eviduje 6500 objednávok na svoj pripravovaný elektromobil. Doteraz vyrobila niekoľko prototypov v Číne, ktoré však plne zodpovedajú predtým avizovaným počítačovým renderingom. Na komerčný trh plánuje spoločnosť vstúpiť v Nemecku v decembri tohto roka, v spolupráci s talianskym výrobcom Tazzari chce vyrábať ročne 5-tisíc kusov.
Inzercia
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia