Niki Lauda podstúpil transplantáciu pľúc, doplatil na chorobu z Ibizy

Legenda pretekov F1 sa prestala objavovať na verejnosti, dnes vyšli správy o jeho vážnom zdravotnom stave.
Vydané  Text: 
Zdroj: Wikipedia, Pinterest, CNN, Blogspot
Niki Lauda je v nemocnici vo Viedni, kde dnes absolvoval transplantáciu pľúc. Jeho stav je podľa dostupných informácií veľmi vážny, nemocnica potvrdila operáciu, avšak nezverejnila žiadne podrobnejšie informácie. Lauda je pritom v nemocnici už týždeň, podľa denníka f1.sk sa verejnosti zdala podozrivou jeho neprítomnosť na pretekoch na Hockenheimringu a Hungaroringu. Včerajšie správy pritom ešte uvádzali, že Niki si z Ibizy priniesol takzvanú letnú chrípku, ktorá zasahuje imunitu, prejavuje sa zvýšenou horúčkou, zimnicou a kašľom. Lauda údajne ochorenie podcenil a musel byť letecky prevezený do nemocnice vo Viedni. Ďalšie správy zmieňovali jeho súvisiace problémy s obličkami. Niki Lauda sa preslávil ako pilot monopostu F1, do histórie sa vryl svojou neoblomnosťou a tvrdohlavosťou. V kariére pokračoval aj po tom, čo pri havárii utrpel vážne popáleniny, ktoré sa pre neho stali typickými. Správu o stave Nikiho Laudu priniesli denníky f1sport.auto.czf1.sk.
Zdroj: Wikipedia, Pinterest, CNN, Blogspot
## Žijúca legenda ### V apríli uplynulo presne polstoročie, keď sa Niki Lauda zúčastnil ako 19-ročný svojich prvých pretekov. Bolo to na Mini Cooperi a umiestnil sa na druhom mieste. Dnes sa hrdí troma titulmi majstra sveta F1 z rokov 1975, 1977 a 1984. Poznáme ho aj ako podnikateľa z oblasti leteckej dopravy. Založil dve letecké spoločnosti (Lauda Air a Niki). Je odborným konzultantom pre nemecké televízie počas víkendov Grand Prix. Niki Lauda patrí medzi tých šťastnejších pretekárov formule 1, ktorí svoju veľkú nehodu prežili. A dokonca sa vrátil aj ďalej pretekať. **Stalo sa to v roku 1976 na Veľkej cene Nemecka na Nürburgringu. Mal vážnu haváriu, počas ktorej jeho Ferrari vzbĺklo.** Po vdýchnutí horúcich toxických výparov sa ocitol blízko smrti a utrpel vážne popáleniny. Jazvy po popáleninách zanechali trvalé stopy.
### Pretekársky život Aj keď sa narodil v zámožnej rodine, peniaze nevyhadzoval zbytočne von oknom. Všetko venoval automobilovému športu. Aby získal peniaze na vstup do Formuly 1, jazdil začiatkom 70. rokov preteky športových a cestných automobilov. Dokonca si vzal pôžičku v hodnote dvoch miliónov rakúskych šilingov na zakúpenie kokpitu v March-Ford.
### Nešťastná zákruta Týždeň pred Grand Prix Nemecka 1976 na Nürburgringu Lauda vyzval svojich kolegov pilotov, aby bojkotovali tento závod pre nedostatočné bezpečnostné opatrenia. Nürburgringu totiž vypršala licencia platná 6 rokov. Väčšina jazdcov hlasovala proti bojkotu, a tak závod prebehol. V deň pretekov 1. augusta 1976 pršalo. Okrem jediného pretekára štartovali všetci na pneumatikách do dažďa.
V druhom kole, krátko po prejazde cez Breidscheid sa Laudovo Ferrari zrazu otočilo doprava, odrazilo sa od skalnej steny späť na cestu a vzbĺklo. Do horiaceho monopostu vrazil Brett Lunger, ktorému sa na rozdiel od Nikiho Laudu podarilo z vraku dostať von. **Lauda utrpel vážne popáleniny tváre a nadýchal sa horúcich toxických splodín**. Už o 42 dní, po dvoch premeškaných pretekoch, zajazdil Lauda Veľkú cenu Talianska a skončil na štvrtom mieste s krvácajúcimi ranami. Nasledovalo množstvo operácií a transplantácií kože.







Inzercia

Inzercia