POTVRDENÉ: BMW do Košíc nepríde! Môže za to zlá infraštruktúra?
Posledné mesiace sa na východe krajiny búrlivo diskutovalo o **možnej výstavbe nového závodu BMW pri Košiciach**, konečné rozhodnutie automobilky však miestnych nepoteší. Miliardovú investíciu **Nemci nakoniec uskutočnia v maďarskom Debrecíne,** kde BMW plánuje zamestnať viac ako tisíc ľudí. Debrecín **zvíťazil najmä pre dobrú infraštruktúru, dostupnosť k dodávateľskému reťazcu a kvalifikovanej pracovnej sile.** V novom závode plánuje… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Posledné mesiace sa na východe krajiny búrlivo diskutovalo o **možnej výstavbe nového závodu BMW pri Košiciach**, konečné rozhodnutie automobilky však miestnych nepoteší. Miliardovú investíciu **Nemci nakoniec uskutočnia v maďarskom Debrecíne,** kde BMW plánuje zamestnať viac ako tisíc ľudí. Debrecín **zvíťazil najmä pre dobrú infraštruktúru, dostupnosť k dodávateľskému reťazcu a kvalifikovanej pracovnej sile.**
V novom závode plánuje mníchovský koncern vyrábať až 150 000 vozidiel so spaľovacím, hybridným a elektrickým pohonom. **S výstavbou by sa malo začať približne o rok,** presný dátum spustenia výroby automobilka momentálne odmietla upresniť. Momentálne ešte nie je známe, aké modely sa budú v novej továrni vyrábať. **Je pravdepodobné, že pôjde o novú generáciu ekologických vozidiel, ktoré automobilka ešte len plánuje predstaviť.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!