Naftový Civic je dostupný aj v kombinácii s 9-st. automatom! Bude to fungovať?

**Po prvýkrát je Honda Civic dostupná v kombinácii s naftovým motorom a automatickou prevodovkou.** Teší nás fakt, že nepôjde o CVT prevodovku, na ktorú japonskí výrobcovia stále nedajú dopustiť. Mierne **znepokojujúci je však počet prevodových stupňov.** Obdobné prevodovky majú vo zvyku zmätkovať najmä pri nečakanej zmene jazdného štýlu a častokrát si nevedia vybrať z veľkej ponuky stupňov. Potenciálni záujemcovia… Prečítať celé
Vydané  Text: 

**Po prvýkrát je Honda Civic dostupná v kombinácii s naftovým motorom a automatickou prevodovkou.** Teší nás fakt, že nepôjde o CVT prevodovku, na ktorú japonskí výrobcovia stále nedajú dopustiť. Mierne **znepokojujúci je však počet prevodových stupňov.** Obdobné prevodovky majú vo zvyku zmätkovať najmä pri nečakanej zmene jazdného štýlu a častokrát si nevedia vybrať z veľkej ponuky stupňov.
Potenciálni záujemcovia o túto verziu však v reálnom živote len málokedy prekročia rýchlostné limity. Deväťstupňová prevodovka, naftový motor, predvídavosť a pomalé rozbiehanie sa na križovatkách síce rozhnevajú každého vodiča vo vašom okolí, avšak **existuje reálna možnosť stlačiť spotrebu na výrobcom udávaných 4.1 l/100 km**
Parametre štvorvalcového motora 1.6 i-DTEC reflektujú požiadavky koncového zákazníka. Maximálny **výkon 88 kW (120 k) je dostupný pri 4 000 ot./min. a vrcholnú hodnotu krútiaceho momentu 300 Nm je možné dosiahnuť už pri 2 000 ot./min.** V kombinácii s deväťstupňovou automatickou prevodovkou sa môže Honda Civic dostať z nuly na 100 km/h za 11 sekúnd.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.