Naftový Civic je dostupný aj v kombinácii s 9-st. automatom! Bude to fungovať?
**Po prvýkrát je Honda Civic dostupná v kombinácii s naftovým motorom a automatickou prevodovkou.** Teší nás fakt, že nepôjde o CVT prevodovku, na ktorú japonskí výrobcovia stále nedajú dopustiť. Mierne **znepokojujúci je však počet prevodových stupňov.** Obdobné prevodovky majú vo zvyku zmätkovať najmä pri nečakanej zmene jazdného štýlu a častokrát si nevedia vybrať z veľkej ponuky stupňov. Potenciálni záujemcovia… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Potenciálni záujemcovia o túto verziu však v reálnom živote len málokedy prekročia rýchlostné limity. Deväťstupňová prevodovka, naftový motor, predvídavosť a pomalé rozbiehanie sa na križovatkách síce rozhnevajú každého vodiča vo vašom okolí, avšak **existuje reálna možnosť stlačiť spotrebu na výrobcom udávaných 4.1 l/100 km**
Parametre štvorvalcového motora 1.6 i-DTEC reflektujú požiadavky koncového zákazníka. Maximálny **výkon 88 kW (120 k) je dostupný pri 4 000 ot./min. a vrcholnú hodnotu krútiaceho momentu 300 Nm je možné dosiahnuť už pri 2 000 ot./min.** V kombinácii s deväťstupňovou automatickou prevodovkou sa môže Honda Civic dostať z nuly na 100 km/h za 11 sekúnd.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!