Na dovolenku bez rezervy? Continental tvrdí, že áno!
Continental **predstavuje tri technológie, ktoré umožňujú pri vybraných vozidlách využiť v rámci balenia na dovolenku aj priestor pre rezervu, a tým zvýšiť objem batožinového priestoru až o 80 litrov.** Podľa aktuálne **platnej legislatívy nemusí byť automobil vybavený zdvihákom, kľúčom na matice alebo na skrutky kolies a náhradným kolesom,** ak má na všetkych kolesách pneumatiky so špeciálnou konštrukciou umožňujúcou núdzové… Prečítať celé
Vydané Text: Tlačový servis
„Vodiči tak väčšinou ani nepostrehnú, že došlo k defektu. Pri použití tohto typu pneumatík je vhodná pravidelná kontrola stavu pneumatík. Tlak je kontrolovaný automaticky systémom sledovania tlaku pneumatík, bez neho ContiSealy používať neodporúčame. Výhodou taktiež je, že montáž plášťov s technológiou ContiSeal je rovnaká ako pri bežných pneumatikách. **Majú totožnú konštrukciu, líši sa len mierne vyššou hmotnosťou,“** hovorí Aleš Langer z oddelenia Zákazníckeho servisu Continental Barum s.r.o.
Plášte s technológiou ContiSeal vo veľkom využíva pre svoje modely koncern Volkswagen, ale sú kompatibilné aj so všetkými bežne dostupnými ráfikmi. Avšak pozor, na poškodených pneumatikách ContiSeal nie je možné jazdiť donekonečna, aj ony musia byť v prípade defektu opravené v pneuservise.
**Continental SSR RunFlat**
Vďaka zosilneným bočniciam pri pneumatikách s technológiou SSR RunFlat nedôjde po defekte k deformácii plášťa medzi vozovkou a ráfikom, a nehrozí tak nebezpečné zvlečenie plášťa, poškodenie ráfika či celej nápravy. **Dojazd nenahustenej pneumatiky so zosilnenými bočnicami je 80 km.** „Ak dôjde k prepichnutiu plášťa, môžu vodiči na pneumatikách s technológiou SSR RunFlat bezpečne dôjsť do servisu, kde im poškodený plášť vymenia za nový,“ hovorí Aleš Langer z oddelenia Zákaznického servisu Continental Barum s.r.o. **Na použitie takýchto pneumatík je nutné mať v aute inštalovaný systém sledovania tlaku v plášťoch, najlepšie v kombinácii s elektronickou stabilizáciou (ESC).**
Novinkou pre letnú sezónu 2018 je zavedenie technológie SSR RunFlat aj do ponuky iných značiek koncernu Continental – konkrétne v rámci značky Uniroyal, s pneumatikou RainSport3. Vôbec prvýkrát sa tak v rámci koncernu Continental zosilnené bočnice objavujú aj na iných, ako prémiových plášťoch. Pre túto sezónu budú Runflat Uniroyal v ponuke v ôsmich veľkostiach a so zdokonalenou technológiou Shark Skin. Na behúni pneumatiky sú rovnako ako na koži žraloka „šupinky“, ktoré optimalizujú prietok vody, potláčajú vodné turbulencie, prispievajú k rýchlemu odvodu vody, a tým minimalizujú riziko vzniku aquaplaningu. „Nové pneumatiky Uniroyal RainSport3 sprístupňujú technológiu SSR RunFlat napríklad majiteľom starších vozidiel BMW. Vďaka povrchu Shark Skin ide navyše o jednu z najlepších volieb pre jazdu na mokrej vozovke, “ hovorí Aleš Langer.
**ContiMobilityKit**
**Pre vodičov, ktorí nechcú voziť v aute rezervné koleso, ale ani kupovať novú sadu pneumatík, je ideálnou alternatívou sada na opravu plášťov ContiMobilityKit.** V balení sa nachádza kompresor napájaný z 12V zásuvky, fľaša so špeciálnou tesniacou kvapalinou, rukavice a návod. Po aplikácii tesniaceho prostriedku sa s opravenou pneumatikou dá prejsť až 200 km maximálnou rýchlosťou 80 km / h. „ContiMobilityKit je vyvinutý tak, aby si každý vodič bez väčších technických znalostí mohol ľahko opraviť poškodenú pneumatiku a dôjsť do servisu. Kompresor, ktorý je súčasťou balíka, navyše môžu vodiči využiť pre pravidelnú kontrolu tlaku pneumatík,“ hovorí Langer. Sada na opravu plášťov je rovnako plnohodnotnou náhradou rezervy.
O možnosti vyradenia rezervy je vhodné sa informovať u výrobcu vášho automobilu. Bez problému je možné náhradné koleso nechať v garáži a nahradiť ho lepiacou sadou napríklad pri všetkých v súčasnej dobe predávaných vozidiel značky Škoda.
Inzercia