Nový Renault Megane R.S. Trophy: Toto je to najlepšie, čo vedia Francúzi ponúknuť

Okrem výkonu a krútiaceho momentu zaujme aj mechanická klapka, ktorá vie stíšiť motor.
Vydané  Text: 
### Megane R.S. (Renault Sport) je dnes už legendou a zdanlivým maximom, čo vedia Francúzi ponúknuť, vo verzii Trophy však ponúka ešte o trochu viac. Tieto automobily postavené na konvenčnom hatchbacku, ale s kompletne prepracovanými vnútornosťami, nie sú určené pre priemerného vodiča, nasvedčujú tomu aj cena, aj jazdné vlastnosti. Nový Megane R.S. Trophy sa bude ponúkať s novou verziou 1,8-litrového preplňovaného motora na benzín s výkonom **300 koní** a krútiacim momentom **420 Nm**. Športový hatchback jeho noví majitelia získajú štandardne s podvozkom Cup, ktorý má podľa slov výrobcu výrazne tuhšie nastavenie a **mechanický samosvor Torsen**. Motor spĺňa normu Euro6d-Temp, ktorá začne platiť od 1. septembra 2018, je teda vybavený filtrom pevných častíc. Keďže tieto filtre spôsobujú zvýšenie protitlaku výfukových plynov, ktorý negatívne ovplyvňuje športové prejavy motora, Renault venoval zvýšenú pozornosť turbíne turba. Využíva keramické gulôčkové ložiská, točí na 200 000 otáčok za minútu a v porovnaní s tradičným systémom guľových ložísk s olejovým filmom umožňuje zníženie trenia až dve tretinu. Výsledkom má byť rýchlejšia odozva turba.
Súčasťou výbavy modelu Megane R.S. Trophy je voľba jazdných režimov prostredníctvom rozhrania **Multi-Sense**, osvetľovacia dostala nálepku **RS Vision** a vodič má na pred sebou na displeji možnosť sledovať štatistiky o svojej jazde prostredíctvom telemetrie, teda merania na diaľku. Funkcia sa volá **RS Monitor** a poskytuje vodičovi presnú spätnú väzbu o tom, ako jazdí a ako by mal svoj štýl ešte vylepšiť. **Výfukový systém sa dočkal mechanickej klapky**, ktorou je možné regulovať „hluk motora“ – respektíve zvuk auta ako takého. Keď je klapka zatvorená, výfukové plyny pod tlakom prúdia odlišným spôsobom po inej trase a akustický prejav je stlmený. Keď sa cez rozhranie Multi-Sense táto klapka otvorí, motor nadobudne zreteľne hlučnej prejav.
Ak ste doteraz chválili Citroen C4 Cactus za to, že má **tlmiče s hydraulickými dorazmi**, ktoré spravia aj jazdu po rozbitých slovenských cestách komfortnejšou, vedzte, že túto technológiu má aj športový Megane a tiež funkciu natáčania všetkých kolies 4Motion4Control. Pre ľudí, ktorí nemajú skúsenosť s označovaním technológií v Renaultoch: **auto nemá pohon všetkých štyroch kolies**, Megane R.S. Trophy má náhon iba prednej nápravy. 4Motion4Control je funkcia, ktorú nájdeme napríklad aj v modeloch Talisman a Espace a znamená iba to, že počas jazdy sasa spoločne s prednými kolesami veľmi mierne natáčajú aj tie zadné. Pomáha to lepšiemu prejazdu zákrutami, bežný vodič si však dramatickú zmenu jazdných vlastností nevšimne. Pri športovej jazde na R.S. však nájde opodstatnenie.
Verziu R.S. Trophy rozlíšite od lacnejšieho Megane R.S. predovšetkým nápisom TROPHY na prednej maske nad evidenčným číslom.
Hatchback je postavený na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom z konceptu Renault Sport R.S.01.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia