Nový Renault Megane R.S. Trophy: Toto je to najlepšie, čo vedia Francúzi ponúknuť
Okrem výkonu a krútiaceho momentu zaujme aj mechanická klapka, ktorá vie stíšiť motor.
Vydané Text: Erik Stríž
Súčasťou výbavy modelu Megane R.S. Trophy je voľba jazdných režimov prostredníctvom rozhrania **Multi-Sense**, osvetľovacia dostala nálepku **RS Vision** a vodič má na pred sebou na displeji možnosť sledovať štatistiky o svojej jazde prostredíctvom telemetrie, teda merania na diaľku. Funkcia sa volá **RS Monitor** a poskytuje vodičovi presnú spätnú väzbu o tom, ako jazdí a ako by mal svoj štýl ešte vylepšiť.
**Výfukový systém sa dočkal mechanickej klapky**, ktorou je možné regulovať „hluk motora“ – respektíve zvuk auta ako takého. Keď je klapka zatvorená, výfukové plyny pod tlakom prúdia odlišným spôsobom po inej trase a akustický prejav je stlmený. Keď sa cez rozhranie Multi-Sense táto klapka otvorí, motor nadobudne zreteľne hlučnej prejav.
Ak ste doteraz chválili Citroen C4 Cactus za to, že má **tlmiče s hydraulickými dorazmi**, ktoré spravia aj jazdu po rozbitých slovenských cestách komfortnejšou, vedzte, že túto technológiu má aj športový Megane a tiež funkciu natáčania všetkých kolies
Verziu R.S. Trophy rozlíšite od lacnejšieho Megane R.S. predovšetkým nápisom TROPHY na prednej maske nad evidenčným číslom.
Hatchback je postavený na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom z konceptu Renault Sport R.S.01.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia