**Ladu Grantu pred niekoľkými rokmi pasovali za priameho nástupcu modelu 2107,** ktorý sa v Rusku donedávna vyrábal. Cieľom tohto modelu bolo osloviť nenáročných zákazníkov, ktorí mali záujem presadnúť do síce základného, ale nového ruského auta. S modernizáciou **chce Lada osloviť širšiu skupinu potenciálnych záujemcov,** a preto vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje význam pohodlia a bezpečnosti v nových modeloch…. Prečítať celé
**Ladu Grantu pred niekoľkými rokmi pasovali za priameho nástupcu modelu 2107,** ktorý sa v Rusku donedávna vyrábal. Cieľom tohto modelu bolo osloviť nenáročných zákazníkov, ktorí mali záujem presadnúť do síce základného, ale nového ruského auta. S modernizáciou **chce Lada osloviť širšiu skupinu potenciálnych záujemcov,** a preto vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje význam pohodlia a bezpečnosti v nových modeloch.
Výrazne sa zmenila najmä predná časť. **Maskou chladiča a svetlometmi kopíruje populárny model Vesta.** Nechýbajú ozdobné chrómové lišty či integrované smerové svetla v spätných zrkadlách. Výrazne modernejší vzhľad má aj samotná anténa, ktorá už nepripomína bleskozvod.
Nová je tiež grafika zadných svetlometov, nárazník a veko batožinového priestoru s výraznými prelismi a nápisom LADA. Vo výbave nebudú chýbať ani parkovacie senzory, klimatizácia, multimediálny systém či airbagy. **Na oficiálne fotografie interiéru si budeme musieť počkať.**
**Automobilka tvrdí, že modernizácia sa dotkla aj kvality spracovania. Výrazne lepšia by mala byť aj spoľahlivosť či bezpečnosť.**
Záujemcovia si tento low-endový model mohli objednať aj u nás, a to až v dvoch karosárskych verziách – sedan a liftback – za cenu od 6 590 €. Nedávno však došlo k zlúčeniu modelových radov Granta a Kalina, vďaka čomu dôjde k rozšíreniu ponuky vozidiel pod jednotným modelovým názvom. **K dispozícii by tak teoreticky mohlo byť 5 verzií – sedan, liftback, hatchback, kombi a cross.**
AUTOVINY.SK » Aktuality » Najlacnejšia Lada dostala facelift! Má Granta na Slovensku ešte šancu?
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!